مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

۱۱۵ همت تسهیلات در نهضت ملی مسکن پرداخت شد

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی از پرداخت، ۱۱۵ همت تسهیلات در قالب نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی صحابی در گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت: از تعداد ۲ میلیون و ۴۶ هزار نفر متقاضی که به بانک معرفی شدند، تعداد یک میلیون و ۵۱۲ هزار نفر متقاضی موثر بوده‌اند، یعنی تکراری نبودند و متقاضیان واقعی هستند. همچنین از این تعداد حدود ۵۴۰ هزار نفر به بانک‌ها مراجعه نکردند درحالی که برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده بودند.

وی افزود: متقاضیان واقعی نیز ۹۶۹ هزار نفر بودند که مراجعه اولی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات کردند؛ از این تعداد ۲۲۳ هزار نفر بنا به دلایلی از جمله اینکه آورده اولیه نداشته یا نتوانسته بودند پروانه ساختمانی بگیرند، واجد دریافت تسهیلات نبودند.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی بیان داشت: علاوه بر این، از تعداد ۲ میلیون و ۴۶ هزار متقاضی، ۷۴۶ هزار نفر متقضایانی هستند که مراجعه به بانک کردند و واجد شرایط هستند؛ از این تعداد ۴۲۳ هزار نفر با بانک‌ها قرارداد منعقد کردند و ۱۱۵ همت به آن‌ها تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته وی، این تسهیلات مشارکت مدنی است و افراد به دفترخانه های اسناد رسمی معرفی می شوند.

صحابی با بیان اینکه ما نمی توانیم، بگوییم عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات ضعیف است، گفت: عملکرد شبکه بانکی بر اساس قانون تقاضامحور است، باید درباره متقاضیانی از بانک‌ها طلب کنیم که چه مقدار تسهیلات پرداخت شده یا چرا پرداخت نشده است که به بانک‌ها مراجعه کردند و واجد شرایط هستند. تعدادی از متقاضیان به بانک‌ها معرفی نشده‌اند، همچنین تعداد افرادی که به بانک‌ها معرفی شده بودند، صلاحیت و اهلیت نداشته‌اند و تعدادی نیز با اینکه معرفی به بانک‌ها شده‌اند، خودشان به بانک‌ها مراجعه نکرده‌اند.

وی عنوان کرد: امروز عملکرد شبکه بانکی بالای ۵۷ درصد است یعنی عملکرد قابل قبولی است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا