مجله خبریراه و شهرسازی

۴۴ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان اردبیل تایید نهایی شدند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۱۱۸ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شده و ۴۴ هزار نفر به تایید نهایی رسیدند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا،با تشریح آخرین وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن در استان اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل از زمان ثبت‌نام تاکنون ۳۹ هزار متقاضی آورده اولیه و ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر نیز قسط اول طرح نهضت ملی مسکن را واریز کردند.

وی اضافه کرد: ۲۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در قالب نهضت ملی در مناطق مختلف استان اردبیل در دست ساخت است که این رقم ۲ و نیم برابر ظرفیت مسکن مهر در دولت‌های گذشته است.

انتخاب بهترین زمین‌های شهر برای نهضت ملی مسکن اردبیل

حیدری از تامین زمین برای احداث تمامی واحدهای مسکن ملی در استان خبر داد و گفت: با تاکید استاندار اردبیل بهترین نقطه شهر برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی انتخاب شد تا برای متقاضیان ارزش افزوده بیشتری به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: علاوه بر اردبیل، در سایر شهرهای استان نیز با تامین زمین مورد نیاز، ساخت مسکن نهضت ملی شروع شده و تلاش بر این است تا این واحد ها در قالب شهرک بر اساس اصول مهندسی و طراحی شهرسازی احداث شود.

رتبه اول اردبیل در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس توافق انجام شده بیش از ۸۰۰ هکتار زمین برای احداث واحدهای مسکن ملی آماده شده و بر همین اساس استان اردبیل در بحث تامین زمین و احداث واحدهای مسکن در سطح ملی، رتبه و جایگاه اول را به دست آورده است.

وی همچنین از تکمیل یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکن در استان خبر داد و گفت: از ۱۰۰ هزار واحد مسکن قابل افتتاح در کشور، یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مربوط به استان اردبیل است که تعدادی از آنها در اختیار متقاضیان قرار گرفته و یا در حال تحویل به متقاضیان است.

حیدری کیفیت ساخت واحدهای مسکن ملی در استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: کیفیت ساخت مسکن طرح ملی بالاتر از ساخت و سازهای بخش خصوصی و مسکن مهر است و به یقین مردم در زمان تحویل این واحدها به کیفیت و مطلوبیت آن اذعان خواهند کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در ۲ سال اخیر ۲ و نیم برابر طرح مسکن مهر، واحدهای نهضت ملی مسکن در اردبیل شروع شده است ، گفت: یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم در دولت سیزدهم ساخت مسکن با وسعت بیشتر بود که از همان روزهای نخست زمین مورد نیاز برای احداث مسکن در نقاط مختلف استان تامین شد و سعی بر این است واحدهای مسکن استان در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: واریز مبالغ اولیه مرحله اول و دوم آورده نقدی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهر اردبیل به‌صورت یکجا بلامانع است و متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اگر قصد خانه‌دار شدن در سریع‌ترین زمان را دارند، باید آورده خود را به‌موقع پرداخت کنند.

حیدری با بیان اینکه امتیاز مبالغ واریزی با تقدم زمان، ملاک عمل و در اولویت تخصیص قرار می‌گیرد، افزود: به دلیل تاخیر در واریز وجوه اسم افراد از لیست متقاضیان نهضت ملی مسکن حذف نمی‌شود بلکه تلاش بر این است تا متقاضیان به پرداخت مبلغ مورد نظر ترغیب شوند و قطعا بر اساس این پرداختی‌ها اولویت انتخاب با متقاضیان پرداخت وجه خواهد بود.

طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه گردیده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

بر اساس این گزارش سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این پروژه بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل ۵۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا