راه و شهرسازیمجله خبری

آغاز عملیات اجرایی حدود ۵۳۷ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:  وزارت راه و شهرسازی در گزارشی عملکرد ۱۰ ماهه خود در بخش مسکن را تشریح کرد. بر اساس گزارش اعلام شده در ۱۰ ماهه نخست امسال، تعداد متقاضیان ثبتنام شده برای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان دیماه در مجموع بالغ بر ۲ میلیون و ۸۹۵ هزار نفر است که بیشترین سهم مربوط به استان تهران با ۴۵۲ هزار نفر و کمترین میزان ثبتنامی مربوط به استان ایلام با ۱۱ هزار نفر است. همچنین، ظرفیت اراضی کلنگزنی شده ۱۱۳ هزار واحد و ظرفیت اراضی آماده کلنگزنی ۲۰۹ هزار و ۲۱۲ واحد است.

تعداد واحدهای برنامهریزی شده برای ساخت در طرح اقدام ملی مسکن (این طرح در قانون جهش تولید مسکن در زمره طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است) یک میلیون و ۷۰ هزار واحد است که عملیات اجرایی ۵۳۶ هزار و ۸۹۴ واحد آغاز شده است. از این تعداد بیشترین میزان مربوط به شرکت عمران شهرهای جدید با ۱۳۵ هزار و ۴۷۹ واحد و کمترین مربوط به وزارت جهاد کشاورزی با ۲ هزار و ۴۱۰ واحد است. همچنین سهم سایر دستگاه‌های متولی به ترتیب سازمان ملی زمین و مسکن با ۱۳۴ هزار و ۹۲۷ واحد، شرکت بازآفرینی شهری ۸۰ هزار واحد، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ۷۲ هزار واحد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۶۵ هزار و ۸۵ واحد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۳۷ هزار و ۷۸۹ واحد و  وزارت آموزش و پرورش ۹ هزار و ۲۰۴ واحد است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا