مجله خبریراه و شهرسازی

مزایای تصویب طرح جامع شهرک اعتمادیه در تهران برای نهضت ملی مسکن

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با تصویب طرح جامع باقر شهر و شهرک اعتمادیه شاهد تسریع در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن استان تهران خواهیم بود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای حسین جنتی گفت:  طرح جامع باقرشهر در جلسه روز گذشته با جمع بندی کمیته فنی شورای عالی و نظر موافق اعضای شورای عالی مصوب شد.

شورای عالی شهرسازی و معماری با افزایش وسعت شهر باقرشهر برای تامین زیرساخت‌های و فضا‌های شهری موافقت کرد. در همین خصوص مقرر شد تا افق طرح سال ۱۴۱۵ باشد و در این افق جمعیتی زمین‌هایی که به طرح جامع شهر الحاق شد به تامین زیرساخت‌ها، فضا‌های خدماتی و سکونت شهروندان اختصاص یابد.

به گفته مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران، طرح جامع تفصیلی شهر براساس توسعه همه جانبه است و  نقش بسیار موثری  در بهبود افزایش  اراضی کشور دارد.

گفتنی است روز گذشته معاون شهرسازی و معماری وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد: تصویب طرح جامع باقرشهر می‌تواند به توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل آن‌ها اعم از فضای سبز، فضا‌های فرهنگی و دیگر موارد با پیگیری شهرداری و شورای شهر در بازه زمانی معینی کمک کند. نگرانی‌هایی در خصوص تامین آب، قرار گیری در کنار شهر تهران و احتمال تبدیل شدن آن به مراکز تجاری بزرگ با ایجاد ترافیک سنگین به شهر مطرح شد که مقرر شد تمامی این موارد پایش شود.

طرح جامع شهرک اعتمادیه تهران در منطقه شهریار مصوب شد. این طرح در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن به تصویب رسید و مقرر شده تا با سقف جمعیتی ۳۰ هزار نفر هم پاسخگوی نیاز مردم به مسکن باشد و هم سرریز جمعیتی تهران در این شهر پاسخ داده شود. مکان پیشنهادی شهرک اعتمادیه در شهریار با مساحت ۳۴۲ هکتار و سقف جمعیت پذیری ۳۰ هزار نفر در افق جمعیتی ۱۴۱۵ احداث خواهد شد. نظام تراکمی این شهرک نیز ۴ طبقه تعیین شده است. تلاش کردیم با تغییر الگوی ساخت به ۴ طبقه، سطح را برای تامین زیرساخت‌ها اعم از فضای سبز، فضا‌های فرهنگی و سایر موارد آزاد کنیم.

براساس این گزارش با اجرای این طرح ما شاهد تسریع و اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در تهران و همچنین تقویت روند ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن در کشور خواهیم بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا