مجله خبریراه و شهرسازی

کردستان پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: استان کردستان در اجرای مطلوب پروژه نهضت ملی مسکن (واگذاری زمین جهت ساخت) جزو استان‌های پیشرو در کشور است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، جهانگیر الیاسی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: با وجود مشکلات و تنگناهای بی‌شمار در راستای تامین زمین در کردستان، گام‌های موثری برداشته شده و استان در یک بازه زمانی سه ماهه با ۲۵پله صعود به رتبه ۶ ارتقا یافته و هم اکنون جزو استان‌های پیشرو در اجرای این طرح است.

وی افزود: شناسایی و احصای اراضی که قابلیت الحاق به محدوده را داشته و اخذ مصوبه شورای مسکن برای این اراضی، شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی و دریافت اسناد آنها، حل مشکل اراضی ملی دارای معارض در سطح شهرها و تعیین تکلیف قطعی این اراضی از جمله اقدامات انجام شده برای تامین زمین است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: تاکنون به بیش از ۲۰ هزار و ۵۱۹ نفر از متقاضیان تایید شده در قالب گروهی زمین واگذار شده و کار تامین و تخصیص زمین به دیگر متقاضیان نیز در حال انجام است.

کل سهمیه ابلاغی برای مسکن ملی در استان کردستان ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد است که از این تعداد ۱۶ هزار واحد مسکن روستایی و پنج هزار و ۷۰۰ واحد مسکن استیجاری است، به این معنی که دولت آن را احداث کند و به صورت اجاره از آن بهره‌برداری شود

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا