مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

بارگذاری در طرح نهضت ملی مسکن پس از سنجش مقاومت زمین انجام می‌شود

استاندار تهران با اشاره به اهمیت مقاومت سازه ها در طرح نهضت ملی مسکن گفت: میزان بارگذاری پس از سنجش خاک محل و مطالعات زمین شناسی انجام می‌شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا فخاری امروز یکشنبه برای کلنگ زنی فاز هفت شهر جدید پرند به این منطقه رفت و پس از بهره برداری از مسجد کوثر گفت: کار امور زیربنایی بر عهده مجموعه شهرک ساز و شرکت عمران پرند است اما دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و آب و برق و گاز پس از پیشرفت ۲۵ درصدی کار زیربنایی موظف به آغاز امور روبنایی هستند تا نیازهای شهرک ها و مردم ساکن در آنجا تامین شود.

وی ادامه داد: امروز از پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکن نیروهای مسلح که پیشرفتی بالای ۷۵ درصد هم دارد، بازدید کردیم؛ از سوی دیگر فاز جدید را تحت عنوان ایرانشهر کلنگ زنی کردیم تا ۱۵ هزار نفر در اینجا اسکان پیدا کنند.

فخاری خاطرنشان کرد: برای امور زیربنایی و روبنایی هماهنگی لازم انجام شده و باید بعد از ۲۵ درصد پیشرفت زیربنایی باید امور بنایی آغاز شود و در این راستا هم یک مسجد امروز افتتاح شد تا اولین نماز را درآنجا اقامه کنیم.

به گفته استاندار تهران، در طرح نهضت ملی مسکن فرد متقاضی ابتدا باید ثبت نام کند، پس از بررسی صلاحیت هایی لازم این طرح، افراد پالایش می شوند و پس از حائز بودن شرایط دریافت مسکن به بانک معرفی می شوند.

وی افزود: امکان حضور بخش خصوصی و خیران در نهضت ملی مسکن هم مطرح است که می توان به صورت بی او تی انجام شود.

فخاری در مورد مقاومت سازه های ساخته شده در طرح نهضت ملی مسکن گفت: هر بارگذاری با میزان مقاومت زمین، مطالعات ژئوتکنیک و زمین شناسی انجام و سپس سازه ها بنا می شود.

استاندار تهران در مورد زمان تحویل واحدها هم گفت: این واحدها باید ۲۴ ماهه تمام شود اما اگر دوستان کار جهادی انجام دهند می توان زودتر تمام کرد.

۴۴۰ واحد مختص طرح جوانی جمعیت در پرند

وی همچنین خبر داد که در مجموعه شهر پرند ۴۴۰ واحد هم برای اولین بار به منظور طرح جوانی جمعیت در دستور کار داریم تا برای برون رفت از معضل پیری جمعیت مردم تشویق شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا