مجله خبریراه و شهرسازی

مردمی‌سازی راهکار سرعت بخشیدن به نهضت ملی مسکن

یک کارشناس حوزه مسکن با اشاره به افزایش سرعت ساخت‌وساز با توسعه افقی و سپردن آن به خود متقاضیان، گفت: واگذاری ساخت به مردم نه تنها موجب تسریع در روند ساخت مسکن می‌شود، بلکه موجب کاهش هزینه‌ها در این بخش نیز خواهد شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، «فرشید ایلاتی» با مقایسه روند ساخت در دو شهر طبس و بیرجند، افزود: این دو شهر در حالی در یک استان برای ساخت چهار هزار واحد در نظر گرفته شدند که در طبس قرار بود این واحدها به صورت یک‌طبقه و در بیرجند به صورت آپارتمانی و واگذاری به چند نفر ساخته شود.

وی با بیان اینکه اجرای هر دو پروژه در یک بازه زمانی آغاز شد، تصریح‌کرد: در آمار دریافت شده در اسفند ۱۴۰۱، از 2 هزار واحدی که قرار بود در طبس ساخته شود یک‌هزار و ۵۰۰ واحد به متقاضیان تحویل داده شد و ۵۰۰ واحد باقی‌مانده حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند.

ایلاتی گفت: اما در بیرجند از 2 هزار واحد که قرار بود به صورت آپارتمانی ساخته شود، تاکنون فقط ۱۵ واحد به متقاضیان تحویل داده شده است؛ این بدین‌ معنی است که ساخت مسکن در طبس که به صورت یک‌طبقه و با واگذار کردن به خود مردم در حال اجرایی شدن است، بسیار جلوتر و بهتر از بیرجند است.

وی ادامه‌داد: همین مثال به خوبی نشان‌دهنده مزایای توسعه افقی و در کنار آن واگذار کردن ساخت به خود مردم است که در نهایت موجب تسریع در ساخت از یک سو و کاهش هزینه‌ها از سوی دیگر می‌شود.

این کارشناس حوزه مسکن بیان‌داشت: همچنین در این نوع ساخت این امکان وجود دارد که بتوان معماری‌های مختلفی را به کار برد و در واقع شاهد تنوعی در ساخت آنها خواهیم بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا