مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن ممنوع است

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن براساس ماده ۳۴۲ قانون مدنی غیر قانونی است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم اسماعیل نژاد افزود: با دستور مقامات قضایی استان در راستای جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد صاحب امتیاز طرح نهضت ملی مسکن، دفاتر رسمی حق نقل و انتقال و ثبت وکالت در خصوص طرح مذکور را ندارند.

وی اظهار کرد: آگهی‌های خرید و فروش در فضای مجازی در خصوص خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است و همشهریان فریب افراد سودجو را نخورند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: آگاهی لازم در خصوص نداشتن خق فروش امتیاز نهضت ملی مسکن به متقاضیان هنگام تشکیل پرونده ارائه شده و در صورت اقدام به این مهم امتیاز فرد لغو می‌شود.

اسماعیل نژاد تاکید کرد: مشاورین املاک حق خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن را ندارند و این دستور العمل از طریق اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان به مشاورین املاک ابلاغ شده است.

وی گفت: بنابر اخبار واصله برخی از مشاورین املاک در سطح شهر اقدام به خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن می‌کنند که در این زمینه باید دستگاه‌های نظارتی استان با جدیت بیشتری ورود کنند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: با توجه به تاکیدات استاندار و مقامات قضایی استان در خصوص پیشگیری و کنترل این معاملات غیر رسمی و غیر قانونی که در نهایت منجر به ترویج هر چه بیشتر سوداگری و افزایش کاذب قیمت در بخش زمین و مسکن می‌شود انتظار است تعامل لازم در خصوص افزایش نظارت از سوی دستگاه‌های نظارتی استان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نقل و انتقال واحدها تنها بعد از مشخص شدن واحد مسکونی متقاضیان و انعقاد قرارداد پیش فروش با سازنده امکان‌پذیر است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا