مجله خبریراه و شهرسازی

اختلاف ادارات در تامین زمین نهضت ملی مسکن حل شود

استاندار کرمان تاکید کرد: اختلافات میان اداره کل راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها سریع بررسی و مشکل زمین‌های نهضت ملی مسکن برطرف شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان محمد مهدی فداکار روز یکشنبه در نشست شورای مسکن استان کرمان با تاکید بر اهتمام تمامی دستگاه‌های اجرایی برای همکاری کامل به منظور اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن گفت: مشکلات زیربنایی طرح‌های ملی مسکن در شهرهای بزرگ و جمعیت پایین سریعتر باید حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان باید در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرد.

کمبود زمین در شهر کرمان

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کرمان نیز گفت: تاکنون در مجموع ۱۸۵ هزار نفر در استان برای نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و بیشترین متقاضیان مربوط به شهرهای کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم است.

رضا حافظی با بیان اینکه ۴۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن مربوط به شهر کرمان است افزود: در شهر کرمان با کمبود زمین مواجه هستیم و این مساله تاثیر بسزایی در مجموع تحقق طرح در سطح استان می‌گذارد.

وی اظهار داشت: اگر شهر کرمان را لحاظ نکنیم بالای ۸۰ درصد تامین زمین نهضت ملی مسکن در شهرهای استان انجام شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی شمال کرمان بیان کرد: طی هماهنگی و جلسات مستمر با معاونت عمرانی استانداری، پیش‌بینی خواهد شد تا پایان سال، تامین زمین در سطح استان از جمله کرمان به نتیجه برسد و وارد مرحله ساخت و ساز و اجرای پروژه‌ها شویم.

آغاز ساخت و ساز در جنوب کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان نیز با اعلام اینکه بیشتر از برنامه ابلاغی در جنوب استان کرمان ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن داشتیم، اظهار داشت: در جنوب استان کرمان نیز با محدودیت تأمین زمین روبه رو هستیم.

محمد ساردویی افزود: سه هزار و ۱۲۳ متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در جنوب استان کرمان داریم که ساخت ‌و ساز مسکن برای برخی از این متقاضیان آغاز شده است.

وی گفت: بیشترین ثبت‌نامی این طرح در جنوب استان در شهر جیرفت است و شهرهای کهنوج و عنبرآباد نیز رتبه‌های بعدی را در تعداد ثبت‌نامی دارند.

در این نشست مقرر شد در جلسات ویژه با مسئولیت معاون عمرانی استاندار و با حضور دستگاه‌های ذیربط، مشکل زمین های مورد نیاز به منظور واگذاری حل شود.

استفاده از ظرفیت انبوه‌سازان و قرارگاه‌های سازندگی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز مطرح شد تا با واگذاری اراضی به این مجموعه‌ها، سرعت اجرای ساخت و ساز در استان رونق گیرد و به وضعیت مطلوب برسد.

حضور شرکت‌های سازنده زیر مجموعه نیروهای مسلح نیز به منظور ساخت و ساز برای گروه هدف مورد تاکید قرار گرفت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا