اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ابهام درچگونگی تامین تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن  

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین با وجود آنکه مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از اعلام فراخوان به بانک ها برای پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت نهضت ملی مسکن خبر داده است که به نظر می رسد هنوز بعد از گذشت حدود یک سال و نیم هیچ خبری از پرداخت این تسهیلات به سازندگان و یا متقاضیان برای پرداخت نهضت ملی مسکن نیست.
براساس این گزارش طبق قانون جهش تولید باید بانک ها ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند که تاکنون ۵ درصد هم از این تسهیلات  پرداخت نشده  و طبق معمول تنها بانک مسکن در این بخش همکاری لازم را انجام داده است.
در همین زمینه فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با تاکید بر اینکه تاکنون بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن به ویژه به سازندگان همکاری لازم را نداشته اند گفت:  باید تدابیر لازم در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن توسط مسئولان دولتی  صورت گیرد تا شاهد تسریع در روند اجرای این پروژه ها باشیم.
براساس این گزارش این در حالی است که پیش از این هم وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود که برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن  ۲ هزار ۸۰۰ هزار میلیارد تومان منابع لازم دارد که برای تامین این منابع هم سعی داریم از اقدامات ترکیبی استفاده کنیم.
در همین زمینه هم مخبر معاون اول رئیس جمهور هم اعلام کرده است:
اینکه مسکن ساخته شود یا بسازیم با یکدیگر تفاوت دارد؛ دولت باید بخشی را بسازد و بخشی دیگر نیز باید ساخته شود، ما می‌توانیم به مردم زمین دهیم تا خودشان مسکن بسازند زیرا در قشری از مردم این ظرفیت وجود دارد.
عضو کابینه سیزدهم ادامه داد: تامین مالی مناسب برای همه روش‌های ساخت مسکن در بانک مرکزی تدوین شده و امیدواریم آثار آن سریع‌تر مشخص شود.
حال با توجه به آنکه بسیاری از کارشناسان اعلام می کنند دولت قادر به ساخت چنین حجم از واحد مسکونی نیست باید منتظر ماند و دید چه تدابیری یرای اجرای این طرح باید در دستور کار قرار گیرد.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا