اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

افزایش هزینه ساخت نهضت ملی مسکن تایید نشد

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین از روز گذشته بحث افزایش قیمت پروژه های نهضت ملی مسکن مطرح شده که هنوز برخی از مسئولان در این بخش این افزایش قیمت را قبول ندارند و اعلام می کنند اگر افزایش قیمت در پروژه های نهضت ملی مسکن صورت گیرد به متقاضیان فشار آورده می شود بنابراین این موضوع برای تامین آورده و منابع مالی مشکل ساز خواهد شد.

پیش از این احمد دنیامالی نماینده مجلس اعلام کرده بود که قیمت تمام شده ساخت مسکن در حال حاضر ۸ میلیون تومان شده است.

همین امر نگرانی های را در این بخش ایجاد کرد. اما در همین رابطه علیرضا جعفری معاون وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود نرخ تمام شده ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و در حال حاضر ساخت این واحدها براساس شاخص های تعدیل سال ۱۴۰۰ است.

او می گوید: هر افزایش قیمتی که صورت گیرد در ساخت این واحدها به متقاضیان فشار آورده می شود بنابراین اجازه افزایش قیمت را نمی دهیم.
براساس این گزارش در حالی که بسیاری از سازندگان و همچنین انبوه‌سازان موضوع افزایش قیمت را تایید می کنند اما هنوز برخی از مسئولان دولتی آن را رد می کنند این در حالی است که در قراردادهای تمامی متقاضیان اعلام شده نرخ های این واحدها علی الحساب است و هرساله هم براساس شاخص های تعدیل که سازمان برنامه و بودجه ارائه می کند نرخ ها تغییر می کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا