راه و شهرسازیمجله خبری

مقاومت برخی دستگاه‌های دولتی برای واگذاری زمین نهضت ملی مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، تقی رضایی، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به مقاومت‌ برخی دستگاه‌ها برای واگذاری زمین‌های مازاد به وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد:‌ بر اساس ماده 10 قانون جهش مسکن، ادارات ثبت و ادارات دولتی ملزم هستند علی‌رغم وجود اختلاف نظرات بین دستگاه‌ها، به انتقال اسناد اراضی مازاد دولتی شناسایی شده به سازمان ملی زمین و مسکن اقدام کنند.

وی با اشاره به دستور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مسئولان کاداستر استان‌ها برای کمک به شناسایی زمین‌ها گفت: با این همکاری، 2 هزار هکتار زمین دیگر هم شناسایی شد و مجموع اراضی شناسایی شده به 8 هزار و 100 هکتار رسید. در  زمان حاضر 3 هزار و 700 هکتار زمین برای انتقال و اخذ سند در برنامه قرار دارد و سایر اراضی هم در در فرایند اداری قرار دارند تا به مرحله انتقال سند برسند.

رضایی تاکید کرد: تا کنون سند بالغ بر 50 درصد اراضی شناسایی شده  منتقل شده و مابقی اراضی نیز به ترتیب به مرحله اخذ سند خواهند رسید.

وی یادآوری کرد: کار گروهی مشترکی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان ملی زمین و مسکن تشکیل شده که در ادارات ثبت به پیگیری و رفع مشکلات این حوزه مشغولند.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی‌ زمین و مسکن گفت: وزارت جهاد کشاورزی 1880 هکتار، وزارت علوم 553 هکتار  و وزارت نفت 164 هکتار زمین انتقال سند را انجام داده‌اند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا