اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

دولت هر چه سریع تر طرح نهضت ملی مسکن را اجرایی کند

عباس جمشیدی شهمیری ، با بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار  ساختمان آنلاین  اظهارداشت: کاهش پروانه های ساختمانی و همچمنین توقف ساخت انبوه سازی سبب شده است که ظرفیت تولید صنایع وابسته به این صنعت کاهش داشته باشد و با توجه به این مشکل و نیز به منظور خانه دار کردن افراد فاقد مسکن،لازم است که دولت هر چه سریع تر چرخ نهضت ملی مسکن را به حرکت دربیاورد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 300 شغل به صورت مستقیم به صنعت ساختمان وابسته است اظهارداشت: با توجه به این امر،رونق صنعت ساختمان نقش بسزایی در ایجاد بسترهای اشتغالزایی دارد و بنابراین دولت باید با تدابیر مختلف نسبت به ایجاد رونق دراین صنعت اقدام کند.

جمشیدی شهمیری همچنین در واکنش به این موضوع که با توجه به تورم افسار گسیخته که سبب افزایش مواد اولیه تولید مصالح ساختمانی شده،خبرها حاکی از آن است که برخی تولید کنندگان کیفیت محصول خود را پایین آورده اند،شما در اینباره چه نظری دارید خاطر نشان ساخت:افزایش نرخ تورم و قیمت مواد اولیه مصالح ساختمانی ،طبیعتا سبب می شود که هزینه های تولید افزایش پیدا کند و به همین دلیل در صنف ما بسیاری از تولید کنندگان به سمت تولید پروفیل های اکونومی روی آورده اند.

مدیر عامل شرکت کیان پن خاطرنشان ساخت: اما کاهش کیفیت محصولات تولیدی به ضرر تولید کنندگان است و سبب می شود که در بازار رقابت حذف شوند.در همین حال کاهش کیفیت محصول ،خط قرمز ما است و تمام تلاش مجموعه تولیدی ما این است که علی رغم افزایش هزینه مواد اولیه تولید،به هیچ وجه کیفیت محصولات خود را کاهش ندهیم..

جمشیدی شهمیری در پاسخ به این سوال که پشنهاد شما به متولیان در بخش مسکن برای رونق این صنعت چیست تصریح کرد: دولت باید در اسرع وقت نسبت به اجرای طرح نهضت ملی مسکن که سبب خروج بخش مسکن از رکود و ایجاد بسترهای اشتغالزایی می شود اقدام کند.

وی گفت: در دولتهای نهم و دهم به دلیل اجرای طرح مسکن مهر،هم بسیاری از مردم خانه دار شدند و هم در عین حال رونق مسکن سبب رونق بسیاری از مشاغل وابسته به صنعت ساختمان شد به طوری که سالهایی 85 تا 91 که زمان اجرای طرح مسکن مهر بود،دوران شکوفایی واحدهایی تولیدی مرتبط با صنعت ساختمان بود.

مدیر عامل شرکت کیان پن تاکید کرد: با توجه به این تجربه،قطعا تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز می تواند نقش بسیار کلیدی در رونق فعالیت واحدهای تولیدی مرتبط با صنعت ساختمان داشته باشد،ضمن اینکه این رونق در نهایت هم سبب رونق اقتصادی و هم سبب ایجاد فرصت خانه دار شدن برای بسیاری از هموطنانمان خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا