دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

نهضت ملی مسکن ملی تا یکسال‌ و نیم دیگر تاثیری بر بازار ندارد

خشایار باقرپور ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین  اظهارداشت: پیش بینی درباره اثرپذیری طرح نهضت ملی مسکن بر بازار مسکن به شرایط متعددی بستگی دارد ،در حال حاضر هنوز برای قضاوت در اینباره اندکی زود است

وی تاکید کرد: مسکن ملی عزم ملی می خواهد ،با توجه به تورمی که در نهاده های تولید مسکن شامل زمین،دستمزد ،مصالح ساختمانی وجود دارد ،قیمت تمام شده ساخت به شدت افزایش پیدا کرده است و در چنین شرایطی ساخت مسکن برای سازندگان توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران اذعان داشت:به هیچ عنوان نمی توانیم انتظار داشته باشیم حداقل تا یکسال و نیم آینده طرح نهضت ملی مسکن اثری مستقیم و چشمگیری بر روی بازار مسکن به جایی بگذارد.

وی با یادآوری این موضوع که در حال حاضر بر اساس آمارهای عنوان شده یک میلیون و600 هزار واحد مسکونی برای این طرح تامین زمین صورت گرفته است خاطر نشان ساخت : این در حالی است که از این تعداد یک میلیون و دویست هزار به دنبال اخذ مجوز است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران اظهار داشت: در همین حال برای ساخت 203 هزار واحد مسکونی مجوز ساخت صادر شده است که قطعا ساخت آنها تا دو سال دیگر به اتمام خواهد رسید.

باقرپور در عین حال افزود: علاوه بر این در شرایط فعلی 48 هزار واحد مسکونی در مرحله سفت کاری،23 هزار واحد در مرحله نازک کاری است و در یک جمع بندی می توان گفت که تا یکسال ونیم آینده هفتاد هزار واحد مسکونی آماده تحویل خواهد شد و در فضایی که 6 میلیون واحد مسکونی کسری وجود دارد ،عرضه هفتاد هزار واحد به هیچ وجه تاثیر چندانی بر بازار مسکن به جای نخواهد گذاشت.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا