دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

اعلام آمادگی تشکل‌های صنعت ساختمان برای مشارکت بهینه در طرح نهضت ملی مسکن

مهندس شهاب سعادت نژاد ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین  اظهارداشت:  عدم همکاری های لازم  با بخش خصوصی  و انجمن‌های مرتبط با صنعت ساختمان باعث شده تمایل سازندگان و شرکت‌های دارای صلاحیت به کار ساخت و ساز کم شود و تورم بالا و بوروکراسی های بسیار زیاد چه در زمان صدور جواز چه در زمان ساخت، کار ساخت مسکن را دشوار کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات مذکور به عنوان پاشنه آشیل طرح نهعضت ملی مسکن است ودولت باید در این زمینه تسهیل گری کند خاطر نشان ساخت: با این حال انجمن‌های مرتبط با صنعت ساختمان با شرکت در نمایشگاه بین الملی ساختمان آمادگی خود را برای کمک به دولت و ساخت مسکنی استاندارد و ایمن با قیمت مناسب اعلام می‌دارند.

بازرس انجمن انبوه سازان استان تهران اذعان داشت :البته تشکل های صنعتی حوزه ساختمان انتظار دارند دولت و شهرداری‌ها در کنار افراد و شرکت‌های سازنده و انبوه ساز قرار گرفته و‌کمک کنند تا موانع بوروکراسی مربوط به صدور جواز و مشکلات مربوط به واگذاری زمین حل شود تا بتوان خانه هایی با کیفیت و در خور مردم عزیزمان ساخته شود.

سعادت نژاد تاکید کرد: نهضت ملی مسکن فرصت طلایی برای خانه دار شدن مردم و همچنین ارتقای روشهای نوین ساخت وساز است و با توجه به اینکه قرار است در قالب این طرح حجم انبوهی مسکن ساخته شود،باید این فرصت را مغتنم شمرد و با بهره گیری از شرکتهای دارای صلاحیت و تسهیل گری،زمینه را برای توسعه انبوه سازی مسکن فراهم کرد.

وی یکی از راهکارهای اصلی برای حل بحران مسکن را در توسعه صنعتی سازی ارزیابی کرد و اذعان داشت: با توجه به شکاف عظیم بین عرضه و تقاضای مسکن،باید از روشهای جدید صنعتی سازی ساخت استفاده کنیم تا با کاهش زمان ساخت مسکن و افزایش کیفیت ،مسیر خانه دار شدن افراد فاقد مسکن را کوتاه تر کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا