راه و شهرسازیمجله خبری

افزایش آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن پردیس به ۳۶۰ میلیون تومان

به گزارش ساختمان آنلاین:  21 خردادماه امسال رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه ساخت اولین پروژه نهضت ملی مسکن شهر تهران با اعلام این‌که  قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن قابل پیش‌بینی نیست گفته بود: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، قیمت نهضت ملی مسکن افزایش خواهد یافت.

یک هفته پس از این اظهارنظر بود که شرکت عمران پرند اعلام کرد: متقاضیان نهضت ملی‌مسکن باید طی 8 مرحله 320 میلیون تومان آورده خود را واریز کنند، در واقع متقاضیان باید هر مرحله 40 میلیون تومان به حساب مسدودشده خود نزد بانک مسکن واریز کنند. طبق اعلام شرکت عمران پرند، مبلغ آورده متقاضیان “علی‌الحساب” است، یعنی احتمال افزایش آن در آینده وجود دارد.

این در حالی است که در دیگر شهر جدید تهران (پردیس) که 2043 واحد نهضت‌ملی مسکن در قالب 23 سایت و 32 بلوک در حال ساخت است، متقاضیان باید حدود 360 میلیون تومان را به‌صورت علی‌الحساب پرداخت کنند.

به این آورده، وام 450 میلیون تومانی اضافه می‌شود. وامی با سود 18 درصد که اقساط 20 ساله آن به روش بازپرداخت ساده ماهانه حدود 7 میلیون تومان است. کل سود این وام در دوره 20 ساله یک میلیارد و 216 میلیون تومان است. در مجموع متقاضی نهضت ملی مسکن در پردیس با احتساب آورده علی‌الحساب 360 میلیون تومانی باید یک میلیارد و  576 میلیون تومان برای خانه‌دار شدن پرداخت کند. مبلغی که با توجه به تورم بخش مسکن عدد قابل قبولی برای سال 1421 است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا