راه و شهرسازیمجله خبری

زمین ساخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

به گزارش ساختمان آنلاین: «اقبال شاکری» در حاشیه انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور که در تهران درحال برگزاری است،در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن افزود: بر اساس گزارش وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران مجلس، تاکنون زمین یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شده است.

وی ادامه‌داد: همچنین حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی نیز در مرحله ساخت از خاکبرداری تا فونداسیون قرار دارد.

به گفته شاکری، در صورتی که واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به مرحله عقد قرارداد و تحویل برسد، از بار روانی که اکنون بازار مسکن را دچار کرده است کاسته می‌شود و قیمت‌ها تحت کنترل خواهد بود.

به گفته این عضو کمیسیون عمران مجلس، بازار مسکن نیز مانند سایر بازارها باید مشمول قیمت‌گذاری شود و تعزیرات نیز برای گران فروشی در این بازار ورود پیدا کند.

وی اضافه‌کرد: اکنون اغلب کنشگران در بازار مسکن رها شده هستند و در حالی که نهضت ملی در حال اجرا و پیشروی است، اما گرانی مسکن هم وجود دارد.

برای مستاجران حکم تخلیه صادر نمی‌شود

شاکری همچنین در خصوص اجرای مصوبه تعیین سقف اجرا بها گفت: اکنون برای مستاجران حکم تخلیه صادر نمی‌شود، با این حال این قانون نیازمند ضمانت اجرایی بیشتر است تا صاحبخانه ها بیش از نرخ تعیین شده مبلغ اجاره بها را افزایش ندهند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا