راه و شهرسازیمجله خبری

استفاده از دانش روز جهت افزایش سرعت وکیفیت ساخت نهضت ملی مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین: «اکبر نیکزاد» امروز سه شنبه در آیین امضای تفاهم نامه بین دانشگاه صنعتی شریف، بنیاد مسکن و پژوهشکده سوانح طبیعی ایران که در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: امضای این تفاهمنامه چندجانبه یک هدف مهم دارد آن هم ورود تکنولوژی به بخش ساخت و ساز است تا سرعت و کیفیت خانه سازی در کشور افرایش یابد.

نیکزاد به جلسه مربوط به دیدار با رییس جمهوری در فروردین ماه امسال اشاره کرد و گفت:رییس جمهوری بر ساخت یک میلیون واحد مسکونی با برنامه و دستور کار مشخص تاکید دارد و از ما گزارش سالیانه با محاسبه دقیق می‌خواهد. در همین راستا و با توجه به مطالبه رهبری در خصوص استفاده از دانش بنیان‌ها، امروز تفاهم نامه‌ای را با دانشگاه صنعتی شریف منعقد کردیم که ساخت و ساز مسکن با تکنولوژی های جدید سرعت خواهد گرفت.

به گفته نیکزاد، از مدتها پیش پژوهشکده بنیاد درباره ورود تکنولوژی به ساخت و ساز تحقیق کرده است و با نمونه هایی از تخریب واحدهای مسکن روستایی هنگام پدیده ها و سوانح طبیعی مواجه شده است که توقف این روند به استفاده از تکنولوژی ساخت بستگی دارد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اکنون بنیاد مسکن در ساخت و ساز از پیچ ومهره در اسکلت سازی استفاده می‌کند و اسکلت فلزی از دستور کار خارج است. درحالی که اسکلت فلزی ۱۰ تا یک ماه طول می‌کشد، اکنون سوار کردن اسکلت پیچ و مهره ای ۲۴ ساعته انجام می‌شود، اما ما در همین حد از تکنولوژی ساخت مانده ایم و وقتی به قسمت نازک کاری می‌رسیم، کار ساخت و ساز طولانی و در واقع متوقف می‌شود.

وی گفت: دانشگاه منشا علم و سواد است و ما در راستای اجرای دستور رییس جمهوری و مطالبه رهبری تصمیم گرفتیم در سایه انعقاد این تفاهمنامه ساخت و ساز مسکن نهضت ملی را با دانش جدید روز و افرایش کیفیت انجام دهیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا