بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

قیمت ساخت طرح نهضت مسکن با واقعیت فاصله دارد

به گزارش ساختمان آنلاین:  هاشم فدوی در ادامه گفت: قیمت اعلامی برای هر مترمربع در طرح نهضت مسکن با واقعیت فاصله زیادی داشته و با توجه به تورم ماهیانه، کشف قیمت هم به سمت خطا پیش می رود.

عضو انجمن انبوه سازان گلستان در خصوص شرایط بازار هم گفت: به لطف تمام وعده های دولت که داد و محقق نشد، حجم نقدینگی بالا رفت و تورم سالیانه به تورم ماهیانه تبدیل شد.

وی با بیان این که ساخت و ساز از حالت متوازن خارج شده و به شدت ریزش کرده است، اضافه کرد: تورم باعث شد که قیمت مصالح و ارزش زمین بالا برود و به دلیل رکود بازار، فروش پایین بماند.

فدوی با اشاره به این که قیمت فروش واحد با قیمت تمام شده همخوانی ندارد، ادامه داد: شهرداری هم عوارض ساخت و ساز را چندین برابر کرده و این مسأله مزید بر علت شده است.

عضو انجمن انبوه سازان گلستان گفت: همه این مسائل سبب شده تا وضعیت بازار به طور دقیق قابل پیش بینی نباشد.

وی اضافه کرد: تا دو سال دیگر به دلیل تولید و عرضه نشدن واحد مسکونی افزایش یا جهش قیمت شدید خواهیم داشت و بعد از آن رکود عمیق تری را تجربه خواهیم کرد.

فدوی افزود: وقتی عرضه پایین بماند بعد از مدتی جهش قیمت خواهیم داشت و سرعت آن به مرور بیشتر خواهد شد و با این شرایط ساخت و ساز توجیه ندارد.

عضو انجمن انبوه سازان گلستان گفت: این مسائل قیمتی زنجیره وار به تولیدکننده و خریدار منتقل می شود و هم اکنون بازار شرایط خوبی ندارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا