راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

تشکیل قرارگاه ویژه نهضت مسکن در فارس

به گزارش ساختمان آنلاین: دکتر محمدهادی ایمانیه در حاشیه جلسه شورای مسکن استان فارس درباره ساز و کارهای تامین زمین و ثبت نام متقاضیان مسکن، گفت: همه متقاضیان حق دارند در صورتیکه از تسهیلات استفاده نکرده باشند، در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

او افزود: از تعداد ۱۲۶ شهر استان فارس طی گزارشی که ارائه شد ۲۴ شهر در مدت ۲ سال گذشته شهر شده و زیر مجموعه شهرهای بزرگتر خود هستند و ۱۰۲ شهر باقی مانده است.

ایمانیه با بیان اینکه امکان ثبت نام متقاضیان ۴۰ شهر فارس با بازگشایی سامانه فراهم شده است و باقی مانده به تدریج اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد که ساخت مسکن بر اساس اولویت بندی افراد ثبت نام شده‌ در شهرها شروع می‌شود.

استاندار فارس در خصوص ایجاد یک قرارگاه برای رفع مشکلات پیش روی طرح نهضت ملی مسکن گفت: این قرارگاه با هدف هماهنگی و همکاری ۶ متولی اصلی ساخت مسکن در استان فارس که شامل اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شرکت‌های برق، آب و. به صورت مستمر تشکیل و مشکلات بررسی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این جلسه گفت: این جلسه پیرو جلسات قبل و مبنی بر تصمیم برای تولید چهار میلیون جهش ملی مسکن درکشور و سهم استان مبنی بر ۲۶۰ هزار واحد تشکیل شده است.

محمود رضایی، با بیان اینکه سهم هر استان بر اساس الگویی جمعیت و تعداد خانوار دارای واجد جمعیت است، گفت: در ۴۰ شهر اعلام شده تعداد ۱۶۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

رضایی عنوان کرد: حدود ۸۰ درصد زمین مورد نیاز برای ۲۶۰ هزار واحد مسکن در افق چهار ساله آماده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به اینکه زیر ساخت‌های مورد نیاز آب و برق و گاز قرار است توسط دستگاه‌های خدمت رسان با اعتبار مورد نیاز در بودجه ۱۴۰۱ ارائه شود، از ابلاغ دستورالعمل بانک‌ها برای چگونگی و میزان نرخ تسهیلات در هفته آینده خبر داد.

مدیر کل راه و شهرسازی نیز گفت: در طرح مسکن مهر سهم استان فارس ۱۱۲ هزار واحد بود که تنها سه هزار واحد باقی مانده است که مربوط به تعاونی‌ها است.

جعفر زاهدی تعداد ثبت نام شدگان طرح نهضت ملی مسکن در فارس را ۱۶۰ هزار نفر اعلام و ضمن اشاره به اینکه افراد تا پایان آذر برای نام نویسی فرصت دارند، اضافه کرد: همزمان پالایش افراد ثبت نامی در حال انجام است و در دیگر شهرهای استان فارس به زودی ثبت نام آغاز خواهد شد.

ایسنا

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا