مجله خبریبورس و بازارصنایع ساختمانی

کاهش ۶.۱ درصدی قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران

در فصل پاییز ۱۴۰۲ درصد تغییرات شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به فصل مشابه سال قبل (۴۱.۲ درصد) است که در مقایسه با فصل قبل (۴۷.۳ درصد) ۶.۱ واحد درصد کاهش داشته است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، مرکز آمار کشور در گزارشی شاخص و متوسط قیمت نهاده‌های ساختمانی شهر تهران فصل پاییز امسال را بررسی کرد. بر اساس بررسی‌های مرکز آمار ایران، در فصل پاییز ۱۴۰۲ درصد تغییرات شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۴۱.۲ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۴۷.۳ درصد) ۶.۱ واحد درصد کاهش داشته است.

در فصل پاییز ۱۴۰۲ شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران ۲۲۰۳.۹ است که نسبت به فصل قبل ۰.۳ درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۱.۲ درصد و در چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره‌ی مشابه سال قبل ۴۵.۳ درصد افزایش داشته است.

در فصل پاییز ۱۴۰۲ درصد تغییرات شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ۰.۳ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۱.۹ درصد) ۱.۶ واحد درصد کاهش داشته است.

در فصل پاییز ۱۴۰۲ درصد تغییرات شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۴۱.۲ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۴۷.۳ درصد) ۶.۱ واحد درصد کاهش داشته است. در این فصل در بین گروه‌های اجرایی، بیشترین تورم نقطه به نقطه با ۷۲.۶ درصد مربوط به گروه اجرایی «یراق آلات درب و پنجره» و کمترین تورم نقطه به نقطه با ۲۹.۶ درصد مربوط به گروه اجرایی «آهن‌آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره و نرده» است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا