اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

تداوم تخلفات مالی در نظام مهندسی تهران، ناشی از رویکرد انفعالی وزارت راه است

مهندس احمدرضا سرحدی، با بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین  اظهار داشت: طی یکسال ونیم گذشته بالغ بر 15 نامه از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به سازمان نظام مهندسی تهران ارسال شده است که در محتوای آن نسبت به لزوم عدم نگهداری وجه اعضای نظام مهندسی ساختمان در حساب سازمان و همچنین عدم بهره برداری اقتصادی از این وجوه تاکید شده است.

وی توضیح داد: با وجود این امر،هیچ واکنشی به این مکاتبات بی اثر دولتی از سوی سازمان نظام مهندسی تهران صورت نگرفته است و کماکان با نگهداری دستمزد مهندسان در حساب سازمان و انجام فعالیت اقتصادی از محل سود حاصل از این وجوه،تخلفات ادامه داد و نهادهای ناظر هم نتوانسته اند این رویه را متوقف کنند.

این فعال صنف مهندسی ساختمان همچنین با انتقاد از عدم نظارت بر پرداخت های نجومی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: عدم نظارت دستگاه های بالادستی بر عملکرد این سازمان سبب شده است که تخلفات اداری در این سازمان تشدید  شود که از جمله آن می توان به پرداخت حقوق های نجومی به افراد فاقد تخصص در این سازمان اشاره کرد.

سرحدی در همین حال بر نوع برخورد کادر اداری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با ارباب رجوعان نیز انتقاد وارد کرد و اظهارداشت : علی رغم اینکه تمامی منابع مالی این سازمان از طریق مهندسان عضو در سازمان تامین می شود ،اما در عمل پرسنل اداری این سازمان به هیچ وجه برخورد مناسب و در شان جامعه مهندسی با مهندسان ندارند و این امر شائبه مناسبات فامیلی این پرسنل با اعضای هیات مدیره سازمان و نیز عدم توجه به مفهوم شایسته سالاری در استخدام این افراد را تقویت می کند.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران همچنین ادامه داد: مطابق ماده 26 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان،وزارت راه و شهرسازی می تواند ضمن بررسی عملکرد سازمانهای استان چنانچه به دلیل انحراف از اهداف سازمان، انحلال هر یک از آنها را ضروری تشخیص دهد، موضوع را از طریق‌ هیاتی شامل وزرای راه ودادگستری و رئیس سازمان مطرح کند و تصمیم این هیات با دو رأی موافق لازم‌الاجراء خواهد بود.

سرحدی افزود: با توجه به گزارشهای مربوط به تخلف در سازمان نظام مهندسی ساختمان،چنانچه مستندات مربوط به تخلف و فساد مالی برای وزارت راه محرز شود،این وزارتخانه باید به تکالیف قانونی خود عمل کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران همچنین در ادامه تصریح کرد: گزارشها حاکی از آن است که بازرس سازمان نظام مهندسی تهران،پرونده قطوری از تخلفات و مفاسد اقتصادی سازمان نظام‌مهندسی تهران و همچنین اسناد مربوط به حقوق های نجومی و نامتعارف به مسوولان مرتبط در وزارتخانه راه و شهرسازی ارایه داده است.

وی تاکید کرد: باید تمامی این مستندات مورد بررسی دقیق قرار گیرد و پس از اثبات ،با متخلفان ،برخورد شود.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا