راه و شهرسازیمجله خبری

تعداد رای ملاک انتخاب اعضای شورای مرکزی نظام مهندسی نیست/ لیست اعضا به‌زودی منتشر می‌شود

به گزارش ساختمان آنلاین: علی‌محمد عبدی قهرودی، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه از فردای روز برگزاری انتخابات مورخ 22 اردیبهشت 1401 موضوع بررسی شرایط اعضای انتخابی برای شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت، اظهار کرد: با توجه به این‌که انتخاب 25 عضو اصلی و 7 نفر عضو علی البدل شورای مذکور، جزو اختیارات شخص وزیر راه و شهرسازی است بنابراین با توجه به اهمیت موضوع، فرآیند بررسی و انتخاب نهایی اعضای شورای مرکزی  با حساسیت پیگیری شد.

وی درباره شاخص‌های انتخاب نهایی اعضای شورای مرکزی افزود: انتخابات نفرات جزو اختیارات شخص وزیر است و در عین حال، صرفاً شاخص تعداد رأی نمی‌تواند ملاک نهایی انتخاب نهایی اعضای شورای مرکزی باشد چرا که در این‌صورت ، انتخاب دو برابر تعداد اعضای شورای مرکزی توسط هیئت عمومی بی معنی خواهد بود.

وی بیان کرد: در انتخاب نهایی اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، شاخص‌هایی مانند تجربه، سابقه عملکرد و اثر بخشی حضور در هیات مدیره سازمان مهندسی استان ، رعایت مقررات و ضوابط از جمله رعایت اصل منع تعارض منافع در سوابق قبلی افراد ، استعلام مراجع قانونی ، فقدان هرگونه سوء سابقه در امور حرفه‌ای و انتطامی و خوش نام بودن و همچنین ایجاد تناسب در ترکیب استانی در شورای مرکزی  از شاخص های موثر در انتخاب نهایی ترکیب شورای مرکزی خواهد بود.

وی با اشاره به اخبار روزهای اخیر در ارتباط با اعلام اسامی شورای مرکزی ، گفت: انتخاب اعضا در مراحل نهایی است و در عین حال، هیچ یک از فهرست‌هایی که این روزها در فضای مجازی به عنوان فهرست نهایی منتشر شده ، مورد تایید نیست و فهرست نهایی به زودی به صورت رسمی از سوی وزارت راه و شهرسازی منتشر خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان تصریح کرد: انتظار است شورای مرکزی دوره نهم با لحاظ شرایط خاص سازمان‌های نظام مهندسی و جامعه مهندسی، پس از رسمیت و آغاز به کار ، تلاش وافری برای جبران عقب ماندگی‌ها به خرج دهد و شاهد تکرار مسائل گذشته در شورای مرکزی سابق نباشیم.

دیروز رئیس کمیسیون  عمران مجلس شورای اسلامی از انتخاب 32 نفر از منتخبان شورای مرکزی نظام مهندسی خبر داده و گفته بود: وزیر راه و شهرسازی از بین 64 منتخب انتخابات، 32 نفر را انتخاب کرده است.

وی افزود: احتمالا طی روزهای آینده این افراد معرفی خواهند شد. پس از آن بین این 32 نفر رای‌گیری شده و سه نفر دارای بیشترین رای برای ریاست بر شورای مرکزی نظام مهندسی از سوی وزیر راه و شهرسازی به رئیس‌جمهوری جهت صدور حکم معرفی می‌شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا