دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

شهرداری به سازمان نظام مهندسی بها نمی‌دهد/قانون مجری ذی‌صلاح باید اجرایی شود

اصغر دهقان بنادکی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با  ساختمان آنلاین   با اظهار تاسف از اینکه ساختمان متروپل فاقد مجری ذی صلاح بوده است اظهار داشت: البته مهندس ناظر این پروژه به موقع گزارش های لازم را درباره ساخت اضافه بنا به شهرداری ارایه داده است ولی متاسفانه شهرداری به این مساله توجهی نکرده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه شهرداری ها در بسیاری از شهرها و استانها به سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک نهاد فنی و تخصصی بهاء نمی دهند و همچنین  قانون مجری ذیصلاح را اجرا نمی کنند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: این بی توجهی در حالی است که وقتی حوادث تلخی نظیر متروپل آبادان،پلاسکو و.. رخ می دهد،تبعات آن دامن شهرداری هاو استانداری ها را می گیرد

وی درباره این موضوع که رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار امیدواری کرده است که حادثه متروپل درس عبرتی شود گفت: بعید می دانم که این حادثه درس عبرت شود چرا که با گذشت زمان به فراموشی سپرده می شود و مجددا شهرداری ها به خاطر منافع شخصی مانع از اجرای قانون مجری ذی صلاح می شوند.

دهقان بنادکی با بیان اینکه تحقق قانون مجری ذی صلاح سبب تولید مسکن به روش تخصصی می شود در عین حال بکارگیری مجریان ذی صلاح را سبب افزایش عمر مفید ساختمان ها و حفظ سرمایه های ملی ارزیابی کرد و اظهارداشت : اگر ساختمان توسط افراد متخصص و مجریان ذی صلاح ساخته شود عمر مفید ساختمانها از 25 سال به 50 سال و یا حتی به صد سال افزایش پیدا خواهد کرد.

وی خطاب به مهندسان مجری ذی صلاح اظهار داشت: من از مهندسان مجری می خواهم که وارد کار ساخت و ساز شوند و همچنین نسبت به اجرای کار واقعی در ساخت مسکن اقدام کنند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از جمله دیگر الزامات پیشگیری از حوادث متروپل آبادان را در تعامل بین سازمانهای ذی ربط در حوزه مسکن ارزیابی و عنوان کرد: لازم است که سازمانهای ذی مدخل در حوزه ساخت و ساز شامل سازمان نظام مهندسی،وزارت راه وشهرسازی ،شهرداری ها،شورای شهر ،استانداری و همچنین سایر ارگانهای دولتی مرتبط نسب به تعامل با یکدیگر اقدام کنند.

وی گفت: تعامل نهادهای مذکور در عین حال سبب افزایش کیفیت ساخت و سازها نیز می شود و اگر به صورت همزمان قانون مجری ذی صلاح اجرایی شود و نظارتها و طراحی ساختمانهها دقیق و فنی باشد،هم شاهد افزایش عمر مفید ساختمانها خواهیم بود و هم از بروز حوادثی نظیر متروپل پیشگیری خواهد شد.

5/5 - (2 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا