بورس و بازارمجله خبری

نرخ تورم مسکن در کشور چقدر است؟

به گزارش ساختمان آنلاین:   رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: نرخ تورم ۱۲ ماه گذشته منتهی به بهمن ماه امسال در کشور ۴۱ و چهار دهم درصد است که این نرخ در استان مرکزی ۴۲ و هفت دهم درصد است.

رقیه یادگاری افزود: نرخ تورم این استان در ۱۲ ماه گذشته منتهی به بهمن ماه امسال، از میانگین کشور بالاتر است و نرخ تورم مقایسه ای بهمن ماه پارسال به بهمن ماه امسال نیز در کشور ۳۵ و چهار دهم و در استان مرکزی ۵۲ و هفت دهم درصد است.

وی بیان کرد: نرخ تورم استان مرکزی در خوراکی ها و آشامیدنی ها از میانگین کشور پایین تر است اما در کالاهای غیرخوراکی، خدمات، پوشاک و مسکن از کشور بالاتر است.

نرخ تورم در استان مرکزی بالاتر از نرخ تورم کشوری است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: نرخ تورم مسکن در کشور ۲۷ درصد و اجاره بها ۲۷ و سه دهم درصد است اما در استان مرکزی نرخ تورم مسکن ۳۴ و ۶ و اجاره بها ۲۷ و سه دهم درصد است.

یادگاری اظهار داشت: مسکن سهم بالایی در سبد خانوارها دارد و گرانی این مهم در استان مرکزی به نسبت میانگین کشور باعث شده که تورم در این استان بالا رود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا