مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

میزان مقام‌سازی مسکن در مازندران ۳ درصد بالاتر از نُرم کشوری است

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از افزایش سهمیه مازندران از ۱۱ هزار واحد مسکن سال گذشته به ۲۰ هزار واحد مسکن در سال جاری خبر داد و گفت: نرم مقاوم‌سازی در کشور ۵۴ درصد و در مازندران ۵۷ درصد است که نسبت به نرم کشوری سه درصد بالاتر است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، مجید جودی امروز، ۵ آذرماه در افتتاح راه روستایی مشهدی کلا بابل در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای تاکیدات دولت سیزدهم وام مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان و از نظر کمی نیز از ۲۰۰ هزار واحد به ۳۵۰ هزار واحد افزایش یافته است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به واگذاری زمین به متقاضیان فاقد مسکن جهت سکونت دائمی به صورت اجاره ۹۹ ساله با اولویت اشخاص بومی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های جدید دولت در حوزه نهضت ملی مسکن، افرادی که در شهرها واجد شرایط نهضت ملی مسکن هستند و تمایل دارند به روستا مهاجرت و صاحب زمین و مسکن شوند؛ از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

جودی تصریح کرد: در کشور یک میلیون واحد مسکن برای امسال و سال آینده برنامه‌ریزی شد و تا یک میلیون قطعه زمین روستایی به مردم تحویل و از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد از طرح نهضت ملی مسکن استفاده کند می‌تواند از ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد بهره‌مند شود.

جودی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه چرا طرح مولدسازی در طرح نهضت ملی مسکن اجرایی نمی‌شود، یادآور شد: یکی از اقدامات دولت در این حوزه این است که در روستاها زمین‌های مناسبی تملک شود و به صورت اجاره ۹۹ ساله در اختیار مردم قرار گیرد، ضمن اینکه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد به آن‌ها می‌دهیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که دولت معادل همین وام را به‌عنوان یارانه در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهد که ۵ درصد توسط مردم و ۱۳ درصد را دولت تقبل می‌کند و ۱۸ درصد از سود بانکی را دولت طی ۲۰ سال به بانک‌ها پرداخت می‌کند.

معاون بنیاد مسکن کشور با قدردانی از عملکرد مثبت رییس بنیاد مسکن بابل، یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بابل در حوزه مقاوم سازی نمونه استانی است و در سال گذشته رتبه اول کشور را در جذب اعتبارات مسکن روستایی به خود اختصاص داد.

جودی همچنین از افزایش سهمیه بابل از هزار و ۵۰۰ واحد سال گذشته به بیش از سه هزار واحد در سال جاری خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: واحدهایی که در سال‌های گذشته از تسهیلات وام روستایی بهره‌مند شدند اما تاکنون موفق به اتمام مسکن نشدند نیز می‌توانند از وام ودیعه مسکن استفاده کنند.

شهرستان بابل ۵۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و دارای هفت شهر و ۶ بخش است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا