مجله خبریراه و شهرسازی

میزان خسارت به خانه‌های خوی در حال بررسی است

همزمان با حضور تیم‌های عملیاتی هلال احمر، نیروهای امدادی بنیاد مسکن نیز از استان‌های همجوار و مرکز در مناطق زلزله‌زده خوی مستقر هستند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، در پی وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری شب گذشته در خوی، وزیر کشور، رئیس بنیاد مسکن، رئیس هلال‌احمر، رئیس حوادث غیرمترقبه، تعدادی نیروی امدادرسان هلال احمر و تعدادی از مسئولان دیگر و نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در منطقه حضور به هم رساندند و جلسه ستاد حوادث با حضور استاندار و نمایندگان آنها انجام شده است. در این خصوص موضوع امداد و نجات، موضوع تامین وسایل گرمایشی، موضوع بسته های تغذیه مورد بررسی قرار گرفت.

اکبر نیکزاد ـ رئیس بنیاد مسکن در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به منطقه‌ی زلزله زده خوی در آذربایجان غربی یادآور شد: دو زلزله اصلی یکی حدود ۳ ماه گذشته و یکی نیز در ۱۰ روز اخیر در آذربایجان غربی و منطقه خوی به وقوع پیوسته است. برای زلزله های قبلی پیگیری موضوع بازسازی از سوی بنیاد مسکن در حال انجام است.

نیکزاد توضیح داد: در پی وقوع زلزله شب گذشته در خوی به همراه وزیر کشور، رئیس هلال‌احمر و رئیس حوادث غیرمترقبه و تعدادی نیروی امدادرسان هلال احمر و تعدادی از مسئولان دیگر و نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در منطقه حضور به هم رساندیم و جلسه ستاد حوادث با حضور استاندار و نمایندگان آنها انجام شده است. در این خصوص موضوع امداد و نجات، موضوع تامین وسایل گرمایشی، موضوع بسته های تغذیه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس دستور معاون اول همه مسئولان مربوطه برای امدادرسانی به زلزله زدگان پای کار هستند، به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که وظیفه بازسازی را برعهده دارد هم اکنون با نیروهای خود در منطقه برای امدادرسانی، برآورد میزان خسارت ها و تشکیل پرونده برای ساکنان زلزله زده در منطقه مستقر است. هم‌اکنون همکاران بنیاد مسکن برای تشکیل پرونده بازسازی و برآورد خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی در مناطق روستایی و شهری با اولویت واحدهای مسکونی روستایی ورود پیدا کردند و تشکیل و تکمیل پرونده در حال انجام است تا به فوریت عملیات بازسازی این واحدها آغاز شود.

نیکزاد ادامه داد: با توجه به اینکه همکاران بنیاد مسکن در منطقه هستند و نیروهای بنیاد مسکن از استان‌های همجوار برای امدادرسانی در منطقه حاضر هستند همزمان عملیات امدادرسانی و برآورد میزان خسارت‌ها در حال انجام است. به محض تکمیل و جمع‌بندی میزان خسارت‌ها، آمارها به ستاد حوادث غیرمترقبه و وزارت کشور ارایه می‌شود تا موضوع تسهیلات و بلاعوض برای دولت ارسال و با تصویب و تخصیص بودجه برای بازسازی، کار بازسازی واحدهای زلزله‌زده انجام شود.

بنابراین گزارش، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه ۸ بهمن شهرستان خوی را برای چندمین بار در طول یک ماه گذشته لرزاند. این زلزله در عمق هفت کیلومتری از سطح زمین رخ داده و در مناطق مختلفی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی احساس شده است. تاکنون مرگ ۳ تن، مصدومیت صدها نفر و خساراتی به برخی ساختمان‌ها و منازل مسکونی گزارش شده است. شهرستان خوی در تاریخ ۲۸ دی ماه نیز زلزله‌ای ۵.۴ ریشتری را از سرگذرانده بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا