صنایع ساختمانیمجله خبری

بهینه‌سازی بیش از ۹ هزار موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری

به گزارش ساختمان آنلاین:   محمد عسکری با بیان اینکه مهرماه پارسال، شرکت ملی گاز ایران طرح ملی بهینه‌سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری را آغاز کرد، گفت: بعد از گذشت بیش از یکسال تعداد ۲ هزار و ۳۹۵ مشترک معادل ۹ هزار و ۱۶۵ واحد موتورخانه بر اساس متراژ زیربنا بهینه شده است و ۱۲ هزار و ۷۷۱ مشترک در سامانه ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: شرکت ملی گاز ایران همسو با سیاست‌های کلان وزرات نفت مبنی بر بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا و هزینه مشترکان، همچنین ایجاد اشتغال در کشور اجرای چنین طرحی را در دستور کار قرار داد تا با حمایت مالی و فنی از آن دسته از مشترکان گاز طبیعی که سیستم موتورخانه مرکزی گرمایشی دارند، نسبت به بررسی وضع فنی آن‌ها به‌صورت رایگان اقدام شود.

به گفته سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، بهینه سازی موتور خانه‌ها کاملا رایگان بوده و با اختصاص و پرداخت هزینه‌های لازم توسط شرکت ملی گاز ایران، سیستم موتورخانه مشترکان در بخش‌های سرویس و تنظیم مشعل، عایق‌کاری تأسیسات و نصب دستگاه ضدرسوب مغناطیسی ارزیابی، اصلاح و بهینه‌سازی می‌شود.

وی ادامه داد: مشترکان واجد شرایط و شرکت‌های دارای رتبه یک تا پنج تأسیسات از سازمان برنامه و بودجه یا شرکت‌های معرفی‌ شده توسط اتحادیه شوفاژکاران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم ثبت‌نام از این سامانه استفاده کنند.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران افزود: با وجود تبلیغات گسترده در سطح کشور، استقبال از این طرح رضایت‌بخش نبوده و لزوم توجه بیشتر به آن احساس می‌شود.

وی تأکید کرد: به‌ دلیل اینکه این طرح به‌ طور رایگان از طریق شرکت‌های گاز استانی اجرایی می‌شود هم نیاز به طرح تشویقی دیگری نیست که با اجرای آن حدود ۵ تا ۱۰ درصد کاهش مصرف گاز برای هر واحد موتورخانه پیش‌بینی می‌شود، البته صرفه‌جویی کلی با اجرای آن پس از اجرای کار، از طریق شرکت‌های گاز استانی بررسی خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا