بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

انبوه‌سازان: دفتر توسعه مهندسی ساختمان به وظایف خود عمل نمی‌کند

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم،فرشید پورحاجت با یادآوری این‌که دفتر توسعه مهندسی ساختمان گوش شنوایی برای شنیدن دارد اما در عمل اقدامی برای رفع دغدغه‌ سازندگان انجام نمی‌دهد، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر هیچ کمکی در جهت رفع مشکلات ساختاری انبوه‌سازان انجام نداده است.

وی با تاکید بر این‌که تمام هم و غم این دفتر سازمان‌های نظام مهندسی‌ساختمان است، افزود: دفتر مذکور به دفتر سازمان‌های نظام هندسی ساختمان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: باید از دفتر توسعه مهندسی ساختمان این پرسش شود که طی سال‌های اخیر چند پروانه طرح و ساخت برای انبوه‌سازان صادر کرده است. متأسفانه هیچ مجوزی صادر نشده درحالیکه یکی از وظایف دفتر مذکور همین است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان تاکید کرد: این در حالی است که شرکت‌های طراحی و ساخت هستند که هزینه‌ها را کاهش می‌دهند. یک شرکت مهندسی می آید صفر تا 100 پروژه را هم تعریف و هم اجرا می‌کند. اما به واسطه سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و احتمالاً مصلحت‌اندیشی سیاستی که به درستی در دستورالعمل سال‌های 86 و 87 آمده تاکنون مغفول مانده است.

پورحاجت یادآور شد: طی سه سال اخیر 5 بار پیشنهاد رسمی را به همراه پکیج برای اصلاح دستورالعمل فعالیت انبوه‌سازان به دفتر توسعه مهندسی ساختمان ارائه کرده‌ایم که همه آنها بایگانی شده است.

وی اضافه کرد: هر زمان هم با مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان صحبت کرده‌ایم وی گفته در دستور کار قرار دارد!

وی همچنین گفت: متاسفانه بخشنامه‌هایی از سوی دفتر مهندسی‌ساختمان ابلاغ می‌شود که در جهت مخالف انبوه‌سازی و ساخت و ساز در کشور است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان بیان کرد: باوجود آن‌که دستگاه‌های نظارتی دستور توقف این بخشنامه‌ها را صادر می‌کنند، دفتر توسعه مهندسی‌ساختمان آنرا اجرا نمی‌کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا