مجله خبری

مهلت ۱۰ روزه برای متقاضیان جامانده مسکن ملی

مهلت ۱۰ روزه برای متقاضیان جامانده مسکن ملی

در مرحله اول ثبت‌نام طرح ملی مسکن صلاحیت ۵۸ درصد از ثبت نام‌کنندگان تایید و صلاحیت ۴۲ درصد از آنها رد شد.

وزیر راه و شهرسازی اوایل ماه جاری در حاشیه معارفه رئیس سازمان نظام مهندسی کشور از اتمام غربالگری ۲۴۰ هزار ثبت‌نام‌کننده طرح ملی مسکن خبر داده و گفته بود: از این تعداد ۴۲ درصد ثبت‌نام‌کنندگان واجد شرایط نبودند و عدد ۵۸ درصد واجد شرایط نیز حدودا ۱۴۰ هزار واحد است.

فاز دوم ثبت‌نام طرح ملی مسکن را تا قبل از پایان سال انجام می‌شود.

این در حالی است که بخش قابل توجهی از متقاضیانی که واجد شرایط نبوده‌اند به این مسئله اعتراض دارند. متقاضیانی که بعضا ” فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از ۱۳۸۴/۰۱/۰۱ به بعد) بوده و از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده‌اند” اما فرم «ج» آنها قرمز است.

در همین حال معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از فرصت ۱۰ روزه متقاضیان رد صلاحیت شده برای ثبت اعتراض در سامانه طرح ملی مسکن خبر داد هاست. محمود محمودزاده با اشاره به تایید صلاحیت حدود ۵۸ درصد ثبت‌نام‌کنندگان طرح ملی مسکن، گفت: مدتی است که بر اساس جدول زمانبندی اعلام شده، متقاضیان برای تکمیل مدارک به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و نمایندگی‌های بنیاد مسکن مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: مستندات و مدارک این متقاضیان بررسی می‌شود و افرادی که مدارک آنها کامل است برای بازگشایی حساب به بانک و پس از آن به پروژه‌ها معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: ‌افرادی که به هر دلیلی در طرح ملی مسکن واجد شرایط تشخیص داده نشده‌اند یا برای آنها پیامک ارسال نشده است باید از اول تا ۱۰ اسفند به سامانه ثبت نام مراجعه کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سامانه به این افراد دلیل واجد شرایط نبودن اعلام می‌شود.

 

منبع: گسترش نیوز

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا