دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

شهرداری در برابر مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان مقاومت می‌کند

محمد رضا بختیاری ، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ساختمان آنلاین  ضمن بیان مطلف فوق اظهار داشت: سازمان آبفا ،برای اجرایی کردن مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان ، به اجماع رسیده است اما تاکنون شهرداری از بیم طولانی شدن زمان صدور پایان کار در برابر اجرای این قانون مقاومت کرده است.

مدیر عامل آبفای استان تهران گفت: برای رفع این دغدغه ،سازمان آبفا با شورای شهر تهران،شهرداری و نظام مهندسی به یک جمع بندی رسیده است تا راهکاری را پیدا کند که این مبحث سبب طولانی شدن پروانه پایان کار نشود.

بختیاری خاطرنشان ساخت: طبق مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان ،برج سازان موظف هستند که پس از ساخت برج تا زمانی که مساله فاضلاب برج حل نشده است، نسبت به حل موضوع فاضلاب برج اقدام کنند.

وی با اشاره به بی اعتنایی سازندگان به اجرای این قانون تاکید کرد: به عنوان مثال در منطقه 22 شبکه فاضلاب اجرایی نشده است ،در حالی که بر اساس مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان،سازنده مکلف بوده است که یا از طریق چاه جذبی یا چاه سپتیک مشکل فاضلاب را حل کند .

بختیاری ادامه داد : در واقع سازندگان برج را ساخته و سود خود را کسب کرده اند اما به وظایف خود در زمینه تکمیل فاضلاب عمل نکرده اند در حالی که بر اساس این قانون،تا زمانی که آبفا، شبکه فاضلاب را ایجاد نکرده است،سازنده باید نسبت به احداث شبکه فاضلاب اقدام کند و در غیر این صورت مجاز به دریافت پروانه پایان کار نیست.

مدیر عامل شرکت آبفای تهران با انتقاد ازاینکه برج سازان در منطقه 22،سود های هنگفت میلیاردی کسب می کنند اما به قوانین مصرح بی اعتنایی می کنند تصریح کرد: متاسفانه برج سازان این منطقه کوچکترین اقدامی در جهت بحث دفع فاضلاب انجام نمی دهند و از آنجا که ما فاقد شبکه دفع فاضلاب هستیم دچار مشکل می شویم .

مدیر عامل آبفای تهران اظهار داشت: در صورتی که مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان به صراحت اعلام کرده است که در مواردی که هنوز شبکه فاضلاب اجرایی نشده سازنده مکلف است بحث فاضلات را حل کند.

وی تصریح کرد: تا به حال شهرداری تهران روی اجرای این مبحث مهم پافشاری نمی کرد اما فعلا وعده داده است که برای اجرای این قانون پای کار بیاید و در این صورت پیش بینی می شود که این قانون بالاخره اجرایی شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا