راه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجله خبری

نقش مؤثر معاینه فنی ساختمان‌های در حال بهره‌برداری در پیشگیری از حوادث

به گزارش ساختمان آنلاین:  از ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان، «فرنام خجسته فر» در جلسه شورای فنی ضمن ابراز تاسف از حادثه متروپل آبادان گفت: واقعه تلخ مترو پل آبادان غم سهمگینی بود که  شکیبایی برای بازماندگان آنان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنیم و امیدواریم که دیگر شاهد تکرار این‌چنین حوادثی در کشور نباشیم.

وی با اعلام آمادگی به‌منظور اعزام گروهای عملیات بازرسی ویِژه تعیین وضعیت پایداری ساختمان‌های هم‌جوار منطقه حادثه‌دیده گفت: ما آمادگی داریم جهت بازرسی ساختمان‌های اطراف محل حادثه تیم‌های فنی با تجهیزات ابزار دقیق پیشرفته مهندسی و یک واحد آزمایشگاه فنی سیار به همراه گروه عملیات بازرسی را به آبادان اعزام کنیم.

 خجسته فر در خصوص نقش بازدارندگی بازرسی‌های دوره‌ای از حوادث ناگوار و افزایش تاب‌آوری ساختمان‌های در حال بهره‌برداری افزود: رسالت ما حفظ جان مردم و سیانت از سرمایه‌های ملی است لذا ساختمان‌های در حال بهره‌برداری با هر نوع کاربری حتماً نیازمند بازدیدهای دوره‌ای هستند که عدم رعایت آن موجب خسارات جبران‌ناپذیر می‌شود.

وی اظهار داشت: اساس کار معاینه فنی ساختمان‌ها در چهار بخش اصلی سازه. معماری. تأسیسات مکانیکی و برق ساختمان است  لذا به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شود که درصد اطمینان بازرسی‌ها به حداکثر و ضریب خطای آن به حداقل کاهش یابد .

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی ساختمان در ادامه افزود: ضروری است مدیران فنی گروهای چهارگانه مستقر در ستاد مرکزی با اهتمام بیشتر و مؤثر در کنار گروه‌های عملیات  بازرسی فنی در تمامی استان‌های سراسر کشور که می‌توانند دقت حداکثری را به دنبال داشته و در میدان عمل هم نقش به سزایی دارد حضور فعال و مستمر داشته باشند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا