مجله خبریبورس و بازار

برخورد با بنگاه‌های فاقد مجوز/ ایجاد پلتفرم‌هایی برای انجام معاملات مسکن

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از تداوم برخورد با بنگاه‌های فاقد مجوز خبر داد و گفت: طبق قانون، برخورد جدی با بنگاه‌های فاقد مجوز که اقدام به سوداگری کرده و بنگاه‌های دارای مجوزی که اقداماتی خلاف قوانین تعزیراتی و صنفی انجام می‌دهند، اجرایی می‌شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، ابوالفضل نوروزی افزود: در کنار پلمب بنگاه‌های فاقد مجوز با بنگاه‌های مجوزداری که رفتارهای خلاف مانند دریافت حق‌الزحمه و یا صادر نکردن کد رهگیری دارند نیز برخورد و جرایم سنگینی طبق قانون برای آنها دیده شده است.

وی تصویب راه‌اندازی پلتفرم‌های املاک در وزارت راه و شهرسازی را از دیگر مصوبات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: پلتفرم‌های املاک مانند پلتفرم‌هایی حمل و نقل و تاکسی‌های اینترنتی که موفق شدند به‌مرور بخشی از مشکلات حمل و نقل درون‌شهری را برطرف کنند، چالش‌های بخش معاملات املاک را نیز رفع خواهند کرد.

نوروزی گفت: با اجرای این قانون، پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های املاک در کنار دفاتر مشاوران املاک می‌توانند نسبت به امضای قراردادهای ملکی اقدام کنند، در حال حاضر مردم اگر بخواهند قراردادهای ملکی ببندند، صرفاً باید به دفاتر مشاوران املاک بروند که با این قانون، پلتفرم‌ها هم می‌توانند این فرآیند را تسهیل کرده و به کمک مشاوران املاک بیایند.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: به همین منظور استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای راه‌اندازی این پلتفرم می‌تواند کمک خوبی به مستأجران و موجران باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا