اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

آمارهای افزایش معاملات مسکن را قبول ندارم

سعید لطفی عضو اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین با بیان اینکه در حال حاضر در بازار مسکن  خرید وفروش و یا اجاره مسکن بسیار کاهش یافته است گفت‌: بازار مسکن در حال حاضر در شرایط رکود تورمی سنگینی به سر می برد و همین امر خود زمینه ساز ایجاد بار تورمی سنگین بر این بازار شده است.
او ادامه داد: آمارهایی که در بانک مرکزی منتشر شده است تنها برای یک یا دو منطقه از تهران است و همین آمارها خود اثرات روانی بسیاری بر بازار برجای خواهد گذاشت.
لطفی تاکید کرد:در شرایط کنونی معامله ای در این بازار صورت نمی‌گیرد که بخواهد قیمت ها افزایش یابد بنابراین در چنین شرايطی بازار به سمت افزایش قیمت نمی رود.
او یادآور شد : به طور  معمول بازارمسکن در نیمه دوم سال در شرایط رکود قرار می گیرد و با توجه به نوسانات اخیر در بخش اقتصاد به طور قطع بازار مسکن هم تاثیر خواهد گرفت و در نتیجه این بازار به سمت افزایش و رشد قیمتی حرکت خواهد کرد.
لطفی اظهار کرد: در چند ماه اخير با توجه به نوسانات ایجاد شده در بازار ارزی کشور  قیمت های تمامی بخش های اقتصادی‌ به ویژه مسکن تاثیر گرفته و همین خود بازار را به سمت شرایط رکود تورمی هدایت کرده است
عضو اتحادیه مشاوران املاک کشور تاکید کرد: بازارمسکن در چنین شرایطی نیاز به افزایش تولید و عرضه مسکن برای کنترل قیمت ها در این بخش دارد.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا