مجله خبریبورس و بازارصنایع ساختمانی

بورس کالا به بازار مصالح ساختمانی جهت داده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انتشار سوگیرانه اظهاراتش در رابطه با عرضه سیمان وفولاد در بورس گفت: بورس کالا به بازار مصالح ساختمانی جهت داده و باعث افزایش قیت نهاده های ساختمانی شده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، محسن زنگنه با اشاره به تقطیع اظهاراتش در خصوص عرضه فولاد و سیمان در بورس کالا توسط یکی از رسانه های وابسته به بورس کالا، اظهار کرد: رسانه وابسته به بورس اخیرا در حاشیه همایش پسته از بنده سوالی درباره عرضه سیمان و فولاد در بورس پرسید که متاسفانه پاسخ بنده را تقطیع شده و سوگیرانه منتشر کرده است.

وی یادآور شد: پیش از این همایش بنده از عرضه زعفران در بورس انتقاد کرده و دلیل این نقد را عدم وجود زیرساختهای لازم عنوان کرده بودم.

نماینده مجلس بیان کرد: معتقدم در رابطه با بورس کالا که یک نهاد مالی تامین کننده سرمایه به شمار می رود در کشور بدون فراهم کردن زیرساختهای لازم عرضه همه محصولات را انجام می دهد.

زنگنه تاکید کرد: این یک تصور غلط است که همه چیز را به بورس کالا ببریم و بگوییم این کار منطبق بر عدالت توزیع ثروت و به نفع مردم است؛ این درصورتی درست است که زیرساختهای لازم را فراهم آورده باشیم.

وی در رابطه با عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا گفت: این کار نشان داده که بورس کالا به بازار مصالح ساختمانی جهت داده است در این بین کسانی که با ورود نهاده های ساختمانی به بورس کالا مخالف هستند با نهاد بورس مخالفتی ندارند بلکه انتقاد آنها به نقص هایی است که در زیرساختها وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس بیان کرد: برای عرضه سیمان و فولاد در بورس حتما باید نهادهای تنظیم گر و صندوق های تنظیم گری وجود داشته باشند که به بحث قیمت کمک کنند اگر این دو را نداشته باشیم طبیعی است یک محصول مانند سیمان یا فولاد در بورس کالا گران شده و باعث تورم می شود.

زنگنه اضافه کرد: زمانی که در دنیا یک محصول در بورس عرضه می شود که تاثیرزیادی در هزینه های مصرفی دارد و می تواند به عنوان یک محصول پایه و اساسی تورم را تحت تاثیر قرار دهد صندوقهای تنظیم گری ایجاد شده و اجازه نمی دهند بهای یک کالا بدون محدودیت افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سه سال گذشته متناسب با افزایش ارز قیمت سیمان وفولاد و نیز افزایش یافته و به همین میزان سود شرکتهای عرضه کننده نیز رشد قابل توجهی یافته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا