مجله خبریبورس و بازارصنایع ساختمانی

اجاره‌نشینی مردم به خاطر گرانی مصالح ساختمانی

فرماندار کلات گفت: گرانی مصالح و افزایش قیمت تمام شده مسکن، موجب شده مردم شهر کلات مستاجرنشینی را به ساخت و ساز ترجیح دهند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، علی صلاحی با بیان اینکه در شهرستان کلات تمام تلاش خود را برای خانه دار شدن شهروندان به کار گرفته ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در کلات به شدت با کمبود زمین مناسب برای ساخت و ساز مواجه هستیم، سعی بر افزایش زمین در محدوده شهر داریم.

وی عنوان کرد: تاکنون زمین مورد نیاز برای فاز یک پروژه نهضت ملی مسکن در شهر کلات تأمین شده و در آینده ای نزدیک ساخت و ساز تعداد ۱۰۰ واحد آغاز می شود.

فرماندار کلات کمبود زمین را دلیل کُندی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر بیان کرد و گفت: هرچند در سه شهر دیگر چنار، لائین و زاوین مشکلی از نظر تأمین زمین نداریم اما کسی در پروژه نهضت ملی مسکن ثبت‌ نام نکرده و متقاضی نداشته ایم.

وی تصریح کرد: در روستاها با وجود اطلاع رسانی های بسیار برای ثبت‌ نام متقاضیان اما فقط ۳۱۳ نفر ثبت‌ نام کردند و نزدیک به ۸۰ تا ۹۰ نفر به بانک معرفی شدند که کارهایشان در حال انجام است.

صلاحی گفت: برای ثبت‌ نام متقاضیان مسکن هیچ محدودیتی نداریم و ثبت‌ نام انجام می شود ولی مطابق انتظار ثبت‌ نامی تاکنون صورت نگرفته است.

وی افزود: در فاز یک نهضت ملی مسکن شهر کلات حدود ۵۰۰ نفر ثبت‌ نام نمودند که ۱۲۰ نفر تائید نهایی شدند و برای این افراد زمین از بخش های حقیقی و… تأمین شده و در آینده ای نزدیک برای شروع ساخت و ساز به پیمانکار واگذار می شود.

فرماندار کلات با اشاره به اینکه در شهرهای چنار و لائین ثبت‌ نامی برای نهضت ملی مسکن نداشتیم و در زاوین نیز تعداد ثبت‌ نامی ها بسیار محدود و حدود ۱۲ نفر بود، به دلایل عدم استقبال شهروندان از طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: اولین مشکل در آورده اولیه بود که بسیاری به دلیل مسائل اقتصادی توان تأمین آن را نداشتند.

وی عنوان کرد: چون اغلب مصالح ساختمانی از مشهد تأمین می شود و از سویی بعد مسافت و جاده های نامطلوب موجب افزایش کرایه حمل و نقل و در نهایت گران تمام شدن ساخت و ساز می شود.

صلاحی خاطرنشان کرد: این مسائل موجب شده مردم از ساخت و ساز مسکن استقبال نکنند و مستأجر بودن را ترجیح دهند و یا همین هزینه را در مشهد داشته باشند.

وی ادامه داد: در پروژه نهضت ملی مسکن سقف خاصی از سوی استان برای شهرستان مشخص نشده و هر کس متقاضی باشد، می‌تواند ثبت‌ نام کند؛ لذا به زودی با افزوده شدن اراضی به محدوده شهر، زمین مورد نیاز مسکن تأمین می‌شود.

فرماندار کلات تصریح کرد: وضعیت اراضی شهر کلات به صورت صخره‌ای و تپه‌مانند است و زمین مسطح کم داریم؛ به همین دلیل در تأمین زمین مورد نیاز با مشکل مواجهیم. از سویی زمین‌های انتخابی باید از نظر تأمین زیرساخت لازم مناسب باشند.

وی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته برای فازهای ۲ و ۳ مکان مناسب‌تری در نظر گرفته می‌شود؛ به طوری که در این رابطه پنج نقطه مد نظر قرار گرفته که باید نهایی شود.

صلاحی ابراز امیدواری کرد؛ طرح نهضت ملی مسکن در کلات با رفع چالش کمبود زمین شتاب بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه به دلیل کوهستانی بودن و شرایط توپوگرافی و جغرافیایی منطقه با کمبود زمین مناسب مواجهیم اما انتظار داریم شهروندان از طرح نهضت ملی مسکن استقبال بیشتری داشته باشند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا