مجله خبریبورس و بازار

۳۱۰ مشاور املاک غیرمجاز در اصفهان پلمب شد

مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن و مستغلات استان اصفهان از انجام ۳هزار بازرسی توسط گشت‌های مشترک و پلمب ۳۱۰مشاور املاک غیر مجاز در این استان در سال جاری خبرداد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، قدرت الله نوری با اشاره به افزایش چشم‌گیر اجاره‌بهای مسکن از ابتدای تابستان و آغاز فصل جابه جایی مستأجران، اظهار داشت: رئیس جمهور محترم در هفتمین جلسه شورای عالی مسکن بر ساماندهی و نظارت بر کنترل مشاوران املاک تاکید کردند.

وی افزود: در این راستا دستور العملی تهیه شد و کارگروه‌های استانی و شهرستانی شکل گرفت و یکی از مواردی که در کارگروه مطرح شد تشکیل گشت‌های مشترک با حضور نماینده راه و شهرسازی، اداره کل تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن، نماینده امور مالیاتی و نماینده اتحادیه و اصناف بوده که اکنون در حال اجرا است.

مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن و مستغلات استان اصفهان با بیان اینکه ۹ مورد تخلف در بنگاه‌های معاملاتی املاک سراسر کشور شناسایی شده که گشت‌های مشترک آن‌ها را کنترل می‌کنند، ابراز داشت: راه‌اندازی گشت‌های کنترل تأثیر بسزایی برای کنترل قیمت اجازه بها و مسکن دارد.

نوری خاطرنشان کرد: سال جاری تاکنون سه هزار بازرسی توسط گشت‌های مشترک در سطح استان اصفهان انجام و ۳۱۰ مشاور املاک غیرمجاز شناسایی و پلمب شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۶۰ میلیون تومان جریمه نقدی برای این مشاوران املاک غیرمجاز اعمال شد، اضافه کرد: بیشترین تخلفاتی که توسط گشت‌های پایش کنترل می‌شود، نداشتن پروانه کسب مشاوران املاک است زیرا مشاهده شده بیشتر این بنگاه‌های غیرمجاز باعث اخلال در بازار اجازه و افزایش قیمت‌ها می‌شوند.

مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن و مستغلات استان اصفهان، کنترل ثبت قرارداد اجاره‌بها در سامانه و اخذ کد رهگیری، گران فروشی و دریافت حق الزحمه بیش از تعرفه تعیین شده در نرخ‌نامه اتحادیه مشاوران املاک را از جمله مواردی برشمرد که توسط گشت‌های مشترک بررسی می‌شوند.

نوری اضافه کرد: تعرفه‌های تعیین شده در نرخ‌نامه اتحادیه مشاوران املاک حتماً باید در معرض دید مستأجران و مالکان برای تنظیم قرارداد، باشد و اینها مواردی است که در گشت‌های مشترک، کنترل و در صورت تخلف اعمال قانون می‌شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای تابستان سال جاری طرح نظارت بر مشاوران املاک تشدید شده و آماری که از شهرستان‌ها و فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌ها به دست ما می‌رسد، تاکنون کنترل مناسبی صورت گرفته است در حالی که این موارد پیش‌تر رهاشده بوده و دولت نظارت کمتری داشت.

مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن و مستغلات استان اصفهان خاطرنشان کرد: ضمن اعمال ۱۶۰ میلیون تومان جریمه نقدی برای مشاوران املاک متخلف، پروندهای آنان در مراجع ذی‌ربط در دست رسیدگی است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا