مجله خبریبورس و بازارمجلس و ارگان ها

۸۷۰ واحد مشاوره املاک در زنجان بازرسی شد

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن راه و شهرسازی زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۷۰ مشاوره املاک در استان مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۳۳ واحد به دلیل تخلف مهر و موم شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، بهزاد کردلو افزود: برای این واحدهای مشاوره املاک متخلف ۳۰۸ میلیون تومان جریمه تعزیراتی تعیین شد.

این مسوول با بیان اینکه ثبت قرارداد اجاره و اخذ کد رهگیری از سوم خرداد سال جاری رایگان شده است، افزود: متقاضیان می توانند نسبت به انجام فرآیند آن به صورت رایگان از طریق پایگاه اعلام شده اقدام کنند.

وی گفت: صاحب ملک و مستاجر باید پس از ورود به سامانه، اطلاعات لازم را ثبت و در نهایت کد رهگیری خود را دریافت کنند.

این مسوول ادامه داد: مشاورین املاک نیز باید قرارداد اجاره را برای متقاضیان به صورت رایگان انجام دهند و حق دریافت هیچ هزینه ای را بابت آن ندارند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: ثبت قراردادهای اجاره به صورت دستی بدون کد رهگیری ممنوع بوده و خارج از سامانه غیر قانونی است.

این مسوول با بیان اینکه قراردادهای رسمی با کد رهگیری اهمیت دارد، اضافه کرد: از این پس مراجع قانونی، این نوع قرارداد را مد نظر قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه شهروندان در صورت بروز تخلف می توانند شکایات خود را به کارگروه تنظم بازار و املاک در اداره کل راه و شهرسازی گزارش کنند، اظهار داشت: بازرسی ها در این خصوص با همکاری نیروهای اداره کل تعزیرات انجام می گیرد و در صورت نیاز نسبت به اعمال جریمه، برخورد و مهر و موم واحد مشاوره اقدام می شود.

کردلو افزود: متقاضیانی که برای ودیعه مسکن ثبت نام می کنند باید اجاره قرارداد آنان دارای کد رهگیری ثبت شده در سامانه املاک و اسکان باشد.

وی خاطر نشان کرد: موجران و مستاجران می‌توانند به صورت رایگان نسبت به ثبت قرارداد اجاره و اخذ کد رهگیری در سامانه املاک و اسکان به آدرس سامانه amlak.mrud.ir و srem.ir مراجعه و اقدام کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا