مجله خبریبورس و بازارمجلس و ارگان ها

جزییات فعالیت مشاوران املاک فاقد مجوز در خوزستان

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ مشاور املاک فاقد مجوز در استان در حال فعالیت هستند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، محمد جامع در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به دریافت استعلام از سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان به عنوان متولی اصناف، در حال حاضر بیش از هفت هزار و ۶۲۰ واحد بنگاه و مشاور املاک در سطح استان فعالیت دارند.

وی افزود: براساس ارزیابی‌هایی که در حال انجام است، از این تعداد مشاور املاک در استان، بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد صنفی مجوز فعالیت و کد اختصاصی و پروانه کسب ندارند.

جامع در ادامه الصاق مجوز پروانه کسب، نرخ‌نامه و دوره‌های تخصصی در معرض دید مشتریان هنگام ورود به محل کار را الزامی دانست و ادامه داد: در صورتی که مردم اینگونه مدارک و مستندات را مشاهده نکردند، مطمئن باشند که واحد صنفی فاقد مجوزهای لازم است.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر مطالبه مدارک لازم از واحد صنفی به عنوان حق شهروندی تاکید و اضافه کرد: براساس رزیابی‌های انجام شده، فعالیت اینگونه واحدهای صنفی کم نیست و انتظار بود قبل از تشکیل این کارگروه تخصصی، اتحادیه مشاوران املاک، اتاق اصناف، سازمان صمت خوزستان و… بر فعالیت بنگاه‌های املاک نظارت می‌کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد بنگاه‌های فاقد مجوز و پروانه فعالیت قابل توجه است و نیاز به رسیدگی داشت، گفت: فعالیت مشاوران املاک بدون مجوز محدود به منطقه خاصی نیست و در همه مناطق وجود دارند و تنها راه کنترل اینگونه فعالیت‌ها، مطالبه مردمی و گزارش تخلف‌ها است.

وی تاکید کرد: قراردادهایی که در بنگاه‌های فاقد مجوز و پروانه کسب منعقد می‌شوند، حتی باوجود حضور شاهدان، غیر قانونی و غیر رسمی هستند و ارزش رسیدگی و حقوقی ندارند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا