بورس و بازارمجله خبری

منطقه 5 پایتخت رکورددار گردش پول در مسکن شد

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از خبرآنلاین، روند تورم مسکن در تهران مسیری صعودی را طی کرده است. طبق آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران، مسیر رشد قیمت ها در این بازار صعودی بوده و اکنون در سطح نقطه ای به رکورد ۱۷ ماهه رسیده است.

این داده ها را مرکز آمار به تفکیک هر منطقه منتشر می کند که براساس آن متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در منطقه یک به ۹۶ میلیون تومان رسیده و بالاترین سطح را داشته است. این در حالی است که در منطقه ۱۸ ارزش هر متر مربع آپاراتمان مسکونی به طور متوسط برابر با ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

با احتساب تعداد معاملات و در نظر گرفتن متراژ متوسط ۸۵ متر می توان ارزش نقدینگی وارد شده به بازار مسکن تهران را در این ماه ارزیابی کرده و طی آن معلوم کرد در کدام منطقه پول بیشتری وارد شده است.

کانال پنج همتی نقدینگی مسکن در منطقه ۵

به منظور محاسبه حجم پول وارد شده در بازار مسکن می‌توان قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی در این ماه را در ۸۵ متر مربع (متوسط متراژ مسکن معامله شده در تهران) ضرب کرده و دوباره حاصل را در کل معاملات در هر منطقه ضرب کنیم.

در همین خصوص مشاهده می شود، در منطقه ۵، ارزش کل نقدینگی وارد شده برابر با پنج هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان بوده که بیشترین سطح را در میان سایر مناطق داشته است.

دومین رکورد در این بازه به منطقه ۲ متعلق بوده که معادل با سه هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

در مقابل نیز کمترین سطح ورود نقدینگی به بازار مسکن تهران نیز در منطقه ۱۹ ثبت شده و برابر با ۱۶۹ میلیارد تومان بوده است.

میزان گردش پول در بازار مسکن پایخت

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا