مجله خبریراه و شهرسازی

شناسایی 140 هزار مسکن بالای 20 میلیارد تومان

به گفته رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی، ۱۴۰ هزار واحد مسکونی بالای ۲۰ میلیارد تومان در تهران با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان شناسایی شده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از کارآفرین نیوز، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی در مراسم پایانی اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور بر عزم و اراده سازمان در اعتلای نظام مالیاتی، بهبود عملکرد سازمانی در وصول درآمدهای مالیاتی و حل مسائل معیشتی کارکنان تأکید کرد.

سید محمدهادی سبحانیان رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور با تبیین سیاست ها و رویکردهای نظام مالیاتی و بررسی اقدامات، دستاوردها و فعالیت های در دست اقدام سازمان، گفت: انتظار و توقع از نظام مالیاتی به دلیل توفیقات خوب در وصولی و مالیات ستانی عادلانه و نظایر آن بالا رفته و این مسئولیت ما را در تامین منابع مالی دولت سنگین تر از قبل می نماید البته با تلاش و اهتمام ویژه کارکنان سازمان امور مالیاتی امکانپذیر است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه خلاقیت و ابتکار در اجرای مسئولیت های کارکنان عناصر اصلی پیشبرد صحیح و مطلوب وظایف سازمانی است، افزود: باید امکانات موردنیاز با هدف ایجاد انگیزه در کارکنان سازمان مالیاتی که در امر خطیر تأمین مقبول ترین و مناسب ترین نوع درآمدها یعنی درآمدهای پایدار مالیاتی تلاش می ‌نمایند، فراهم شود و مدیران سازمان می ‌بایست امکانات انگیزشی و رفاهی لازم را به منظور جبران خدمت درخور و شایسته فراهم سازند.

سبحانیان همچنین با تاکید بر اینکه تکریم مودیان راهبرد اصلی نظام مالیاتی است، افزود: اگر می خواهیم نظام مالیاتی به هدف اصلی خود که وصول عادلانه مالیات نائل شود، باید تکریم مودیان را سرلوحه خود قرار دهیم. تکریم مودیان به معنای آن است که به مردم احترام بگذاریم و برخورد با افراد به شیوه مناسبی انجام شود. باید قدردان آنان باشیم و این مساله را نه تنها در حرف بلکه در عمل نیز نشان دهیم.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی در ادامه با تشریح برخی از دستاوردها در دوره تحولی نظام مالیاتی، گفت: تولید اظهارنامه های برآوردی ۹۸ تا ۱۴۰۰، قطعی سازی پرونده های ارزش افزوده، بارگذاری سریع اظهارنامه ها و اجرای برنامه زمان بندی رسیدگی ها، اتصال سازمان امور مالیاتی به اعتبارسنجی، فراخوان مالیات بر ارزش افزوده با حجم گستردگی زیاد از جمله این موارد است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه به بهره گیری از شرکت های دانش بنیان در شناسایی فراریان مالیاتی و در محاسبه مالیات اشاره کرد و افزود: در همین راستا و یکی از مصادیق بارز آن جهت شناسایی واحدهای مسکونی بالای ۲۰ میلیارد تومان در تهران بود که بالغ بر ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در همکاری با یکی از شرکت های دانش بنیان شناسایی شد.

وصول مالیات حقوق به صورت تجمیعی، یک اقدام تحولی بود

وی اجرای حکم مالیات حقوق به صورت تجمیعی، توفیقات در اطلاع رسانی ها و فرهنگ سازی، تفاهم با شهرداری تهران جهت اخذ اطلاعات املاک، اخذ اطلاعات کنتورهای برق از وزارت نیرو، اخذ اطلاعات فعالان قتصادی از پرداخت یارها، پلتفرم ها، صندوق های قرض الحسنه و صرافی ها برای شناسایی مودیان جدید، تحلیل اطلاعات بانک مرکزی برای شناسایی حساب های مشکوک به تجاری، تکمیل ثبت نام پزشکان را از دیگر اقدامات دوره تحولی سازمان امور مالیاتی برشمرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی پرداخت و گفت: هیچ شبهه ای در اجرای قانون سامانه مودیان نباید در سطوح جامعه به وجود بیاید. سازمان امور مالیاتی تکالیف خودش را به طور کامل انجام داده و از اول دیماه آمادگی کامل را به لحاظ فنی و زیرساختی برای ثبت نام تمام اشخاص حقیقی و سایر مشمولان را دارد.

وی با اشاره به اینکه روزانه بالغ بر ۶ میلیون صورتحساب به کارپوشه ها ارسال می شود، اضافه کرد: تاکنون در سامانه مودیان بالغ بر ۲۲۴ میلیون صورتحساب الکترونیکی صادر شده که ۱۴۳ میلیون توسط خود مودیان، ۸۰ میلیون توسط شرکت های معتمد و حدود یک و نیم میلیون نیز توسط سامانه های دولتی ارسال شده و هم اینک بیش از ۱۲ میلیون کارپوشه در این سامانه اختصاص یافته که حدود ۹ میلیون آن فعال شده است.

سبحانیان در پایان با اشاره به رشد ۵۰ درصدی وصولی مالیات ۶ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل گفت: در ۶ ماهه اول امسال بالغ بر ۳۴۴ همت وصولی مالیات داشتیم. همچنین در نیمه نخست سال جاری، پرداخت عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها رشد ۷۶ درصدی داشته که این موضوع باید در سطح استان ها به مردم اطلاع رسانی شود چراکه رقم این نوع پرداخت های مالیاتی، گاهی از پول عمرانی که دولت می پردازد، بیشتر است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا