مجله خبریراه و شهرسازی

۴۷۳۰ واحد مسکن در خوزستان افتتاح می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح چهار هزار و ۷۳۰ واحد مسکن در این استان با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، مسعود بیات منش در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به افتتاح پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در هفته دولت تصریح کرد: در چهارمین روز از هفته دولت و به صورت ویدئو کنفرانسی، با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، تعداد چهار هزار و ۷۳۰ واحد مسکن در خوزستان افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: تعداد چهار هزار و ۷۳۰ واحد مسکن شامل مسکن شهری، مسکن مهر، نوسازی مسکن در بافت فرسوده، خودمالکی، گروه‌های ساخت و مسکن روستایی در سطح استان خوزستان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: در خوزستان بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ۶.۵ درصد از جمعیت کشور متعلق به خوزستان است، افزود: سهم استان از طرح نهضت ملی مسکن، ۲۸۲ هزار واحد بوده که باید در قالب مسکن حمایتی، خودمالکی، بافت فرسوده و مسکن روستایی در طول چهار سال (تا سال ۱۴۰۴) ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه ۵۰ درصد از سهم استان در طرح نهضت ملی مربوط به مسکن حمایتی است، گفت: در طرح حمایتی، دولت زمین لازم را به صورت رایگان و اجاره ۹۹ ساله در اختیار قرار می‌دهد و بخش از هزینه‌های ساخت توسط متقاضی و بخش دیگر از طریق دریافت تسهیلات انجام می‌شود.

وی افزود: خوزستان در بحث مسکن حمایتی با مشکل مواجه است که با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها می‌توان ظرف یک سال عقب افتادگی‌ها را جبران کرد.

بیات‌منش گفت: برای ساخت ۱۴۰ هزار واحد در قالب طرح مسکن حمایتی، چهار هزار هکتار زمین با اعتبار ۳۰۰ هزار میلیارد ریال نیاز است که ۲ هزار هکتار آن شناسایی شده و بخش دیگر آن از طریق مولدسازی تأمین خواهد شد تا به مردم فشاری وارد نشود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا