مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

فرماندار شمیرانات: اهتمام در تحقق وعده دولت برای مسکن، وظیفه همه مدیران است

فرماندار شمیرانات گفت: با توجه به اینکه در این شهرستان فاصله زیادی تا تحقق این وعده دولت به مردم (مسکن) داریم، حتی اگر مقدورات یک واحد مسکونی باشد بایستی با اهتمام لازم ورود کنیم و تمام کار را به شهرستان‌های دیگر محول نکنیم.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شمیرانات، مجتبی ذاکریان درجلسه شورای مسکن شهرستان که با حضور معاون فنی و عمرانی، بخشداران، شهرداران و مدیران ادارات مربوطه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به کمبود زمین در این شهرستان و محول نشدن تکلیفی از سوی دولت برای نهضت ملی مسکن این مسئله نافی آن نمی‌شود که ما در این زمینه کار کنیم.

وی افزود: مسئله مسکن، پس از یک دوره رکود، به عنوان شعار در دولت سیزدهم مطرح و وعده‌هایی داده شد و حال دستور رئیس جمهور و برنامه ویژه دولت است.

این مسئول خطاب به مدیران ادامه داد: قانون و اخلاق برای ما به عنوان کارگزاران دولت، ایجاب می‌کند اهتمام ویژه‌ای در تحقق این مطالبه ایجاد شده داشته باشیم، و با تعامل و هم‌فکری در زمینه مسکن گره‌گشایی کنیم.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: با تمام محدودیت‌های شهرستان در زمینه نهضت ملی مسکن، سرفصل‌هایی وجود دارد که با همدلی و مساعدت اعضای این جلسه، به شرط آن‌که دغدغه فکری ایشان باشد و کار را محدود به ماموریت‌های سازمانی نکنند، می‌توانیم در تسریع و تسهیل وعده دولت نقش‌آفرین باشیم.

ذاکریان اعلام کرد: یک موضوع ظرفیت‌های روستایی است که برخی از شوراها نیز تاکنون پیش‌قدم شده‌اند که اگر تسهیل‌گری دولت باشد، به اندازه نیاز جوانان روستای خود تامین مسکن داشته باشند. لذا بایستی نشست‌های کارشناسی با محوریت بخشداری و حضور دستگاه‌های متولی با فوریت برگزار شود.

رئیس شورای مسکن شمیرانات با اشاره به تسلط بخشداری‌ها بر روستاهای تابعه خاطرنشان کرد: بخشداران بایستی ظرفیت‌سنجی هر روستا را برای تامین مسکن با احصای نیاز آن‌ها به الحاق بافت، زیرساخت‌ها، واگذری منابع طبیعی بررسی و پیگیری کنند و در این اقدام حتی از احداث یک واحد مسکونی چشم‌پوشی نداشته باشند.

فرماندار شمیرانات سرفصل بعدی را بافت فرسوده اعلام کرد و گفت: گام بعدی برای احداث واحدهای مسکونی در این شهرستان، توجه به بافت‌های فرسوده است، لذا جلسات تخصصی با شهرداران برای جمع‌بندی اطلاعات بافت‌ فرسوده هر شهر، خواهیم داشت تا احیای آن‌ها حدالامکان در قالب طرح نهضت ملی مسکن اقدام شود.

وی با اشاره به بحرانی بودن شرایط محله گلابدره و آبک شمیران، تاکید کرد: ساماندهی وضعیت موجود محله‌های مذکور مستلزم تعامل بیش از پیش اداره راه و شهرسازی شمیرانات و شهرداری شمیران (منطقه یک تهران) است و نباید نسبت به این‌که تعویق این امر برای اهالی گلابدره و آبک آسیب‌زا است، بی‌توجه بود.

ذاکریان ضمن اشاره به ناایمنی سازه‌ها، مشکلات سند و دیگر مسائل گلابدره و آبک یادآور شد: بایستی از ظرفیت گروه‌های جهادی خوش سابقه، تعاونی‌های مسکن و حتی سازنده‌های منطقه برای تجمیع‌سازی و تعیین تکلیف محلات مذکور استفاده شود.

این مسئول یادآور شد: همچنین محدوده شرق فرحزاد که در حوزه استحفاظی شمیرانات قرار دارد (شمال و شرق منطقه ۲ تهران) نسبت به دیگر نقاط شهرستان ظرفیت بهتری برای احداث واحدهای مسکونی دارد که بایستی این مورد نیز در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا