بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

لاجرم باید به سمت تولید مسکن کوچک متراژ برویم

جعفر شربیانی با بیان مطلب فوق در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین اظهار داشت: مسکن‌های کوچک متراژ باید به لحاظ فرهنگی با فرهنگ ایرانی – اسلامی جامعه ما تطابق داشته باشند و رعایت این فاکتور از جمله شاخص ترین مولفه های تولید مسکن ریز متراژ است.

وی تاکید کرد: باید قبول کنیم که توان خرید مسکن در مردم ما به شدت پایین آمده است و بنابراین برای جبران این مساله باید بخشی از تقاضای مسکن را با تولید مسکن کوچک متراژ پاسخ دهیم و پیش بینی می شود که استقبال شدیدی از این طرح در صورت تصویب به عمل آید.

نایب‌رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی ضمن تاکید بر لزوم در نظر گرفتن جوانب مختلف در تولید واحدهای کوچک مقیاس خاطرنشان ساخت : الگوی سکونت پایتخت نشینان به دلیل گرانی مسکن طی سالهای اخیر تغییرات بسیاری کرده است و چنانچه به یک اجماع اساسی برای تولید واحدهای مسکونی کوچک برسیم،لازم است که در ساخت این واحدها تمامی ضوابط و اصول شهرسازی،سرانه و خدمات زیربنایی و روبنایی در نظر گرفته شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با یادآوری این موضوع که بررسی ابعاد همه جانبه این طرح سبب پیشگیری از بروزتبعات اجتماعی و سایر ملاحظات فرهنگی در زمان بهره برداری از سکونت گاه های کوچک مقیاس می شود اذعان داشت: این موضوع هنوز به صورت جدی در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری مطرح نشده است،و کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر به این امر نپرداخته ،اما در صورت اجماع درباره ضرورت تولید سکونت گاه های کوچک متراژ ،این امر یا به صورت طرح از سوی شورا یا به صورت لایحه از سوی شهرداری تهران پیشنهاد خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران یادآور شد: لاجرم باید به سمت تولید واحدهای کوچک متراژ برویم چرا که یکی از راهکارهای ضروری برای حل مشکل مسکن در پایتخت است.

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا