بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

پیشنهاد ساخت مسکن کوچک متراژ در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرنگار ما  مهدی سلطان محمدی ضمن بیان مطلب فوق در گفت و گو با پایگاه خبری ساختمان آنلاین گفت: به دلیل گرانی مسکن ،نیاز به تولید واحدهای متراژ کوچک در تمامی کلانشهرهای دنیا،ایجاد شده است و کشورهای مختلف با ساخت این نوع واحدها به این نیاز اجتماعی پاسخ داده اند.

وی خاطر نشان ساخت: این نیاز را نمی توان نادیده گرفت و گروه های اجتماعی مختلف به تناسب شرایط سنی و مدل زندگی شان به متراژهای مختلف مسکونی نیازدارند.

این کارشناس مسکن همچنین در واکنش به اظهارات منتقدان مبنی بر اینکه ساخت مسکن کوچک متراژ زمینه ساز ترویج زندگی مجردی است تصریح کرد: این امر به هیچ وجه به معنای ترویج زندگی مجردی نیست،این در حالی است که فقدان واحدهای کوچک متراژ در بازار مسکن سبب شده است که در بسیاری از کلانشهرها و از جمله در تهران ،چندین دانشجو مجبور به زندگی در یک اتاق مشترک شوند.

سلطان محمدی افزود: ساخت واحدهای کوچک متراژ اگر با سایر امکانات زیربنایی و روبنایی و ارایه خدمات مورد نیاز شامل پارکینگ و فضاهای عمومی باشد،اقدامی کاملا قابل دفاع است.

وی همچنین در واکنش به برخی از اظهار نظرهای مطرح شده مبنی بر اینکه ساخت این واحدها با موازن شرعی و معماری اسلامی مغایرت دارد تاکید کرد:تولید مسکن کوچک متراژ به هیچ وجه با موازین شرعی مغایرت ندارد و مقاومت مسوولان در برابر ساخت این واحدها قابل درک نیست.

این کارشناس مسکن یادآور شد: در شرع اسلام نیز،پیامبر در یک اتاق زندگی می کرده است که حتی درب ورودی آن پارچه ای بوده است،همچنین در کشور ما نیز تا پنجاه سال پیش ،خانواده ها مخصوصا در روستا ها، در تک اتاق های کوچک زندگی می کردند.

سلطان محمدی ادامه داد: ممکن است دغدغه مسوولان این باشد که واحدهای کوچک متراژ به محملی برای بروز برخی آسیب های اجتماعی مبدل شود،این در حالی است که برای انجام خلاف،راه های زیادی دارند و اتفاقا تولید این واحدها از بروز بسیاری از نابهنجاری های اجتماعی ممانعت می کند.

وی تصریح کرد: ساخت واحدهای کوچک متراژ بهتر از آن است که این نیاز در حلبی آبادها پاسخ داده شود.

این کارشناس مسکن اذعان داشت: مسوولان نباید به جای مردم تصمیم گیری کنند و اگر مردم خواستار زندگی در این واحدها هستند باید برای آنها زمینه ساخت این نوع واحدها را فراهم کنند.

سلطان محمدی با ذکر مثالی ادامه داد: .به عنوان مثال ممکن است زن و مرد سالمندی که به دلیل مشکلات سالمندی قادر به اجاره نشینی نیستند،توان مالی آنها در حد خرید یک واحد 40 متری باشد ،دولت موظف است برای این قشر مسکن کوچک متراژ بسازد.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین  طی روزهای اخیرمعاون وزیر راه تاکید کرده با تجربه‌ای که از پروژه‌های قبلی همچون مسکن مهر داریم سعی می‌کنیم حتی‌المقدور از تکرار آن تجربه که عمده واحدها از مساحت مشخصی برخوردار بود در طرح نهضت ملی مسکن پرهیز کنیم.

وی خاطرنشان ساخته بوده: به همین دلیل در هر بلوک انواع متراژها را خواهیم داشت تا متناسب با سلیقه و توان متقاضیان، پاسخگوی نیاز آنها باشیم. بنابراین احتمالا متراژ واحدها را بین ۶۰ تا ۸۰ متر و بالاتر در نظر می‌گیریم.

سطان محمدی در واکنش به این موضوع گفت: دولت باید در این طرح ،تولید واحدهای 40 و50 متری را هم در دستور کار خود قراردهد تا بتواند به نیاز گروه های مختلف جامعه پاسخ دهد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا