مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

مسکن کارگران محور نشست شورای عالی کار

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از پیگیری مسکن کارگران به عنوان دستور کار نشست امروز شورای عالی کار خبر داد و گفت: تلاش دولت سیزدهم این است که درباره مسکن همه آحاد جامعه به خصوص کارگران سختکوش گام‌های بلندی برداشته شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، سیدصولت مرتضوی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه فاز دوم طرح رصد و پایش اشتغال وزارت کار گفت: در نشست امروز شورای عالی کار، مسکن کارگران در دستور کار قرار دارد و این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: همه تلاش دولت این است که برای آحاد مختلف جامعه خصوصاً کارگران شریف و سختکوش که حق بزرگی بر گردن تولید و اقتصاد کشور دارند، در حوزه مسکن کارگری هم گام بلندی برداشته شود.

نظر وزیر کار درباره افزایش سن بازنشستگی

مرتضوی در خصوص مصوبه افزایش سن بازنشستگی که روز گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، گفت: مجلس شورای اسلامی یک سری اصلاحات را از گذشته در این حوزه انجام داده است که اساساً از سال سوم برنامه عملیاتی و اجرایی شده است؛ این اصلاحات سنجه‌ای، به منظور پایداری و تاب آوری صندوق‌هاست. در حال حاضر ضریب پشتیبانی صندوق‌ها به شدت کاهش یافته و اگر با این روند پیش بروند، در آینده نزدیک صندوق‌ها قادر به پاسخگویی به ذینفعان نخواهند بود، بنابراین مجلس شورای اسلامی روز گذشته در مراحل پایانی رسیدگی به لایحه برنامه هفتم اصلاحاتی را انجام داد که از طریق رسانه‌ها به استحضار مردم رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره پروانه کار اتباع خارجی در کشور نیز گفت: دستورالعملی در این باره در شرف تدوین و بررسی است که در آینده نزدیک از طریق مسئولان مربوطه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا