راه و شهرسازیمجله خبری

تبدیل ۱۶۰۰ واحد مسکن مهر هسای هشتگرد به نهضت ملی مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین: بررسی روند ساخت‌وساز واحدهای مسکن مهر هشتگرد و پروژه‌های موسوم به “هسا” حاکی از آن است که 8365 واحد در دست ساخت است.

میزان پیشرفت فیزیکی کل واحدهای هسا (هسا 1، 2، 3، 4 و 5) که به هسا آقایی‌فر، هسا ترابی،‌ هسا دادخواه، هسا شهبازی و هسا ساختیانچی معروف هستند حدود 71 درصد است.

هسا یک شامل 1544 واحد (82 بلوک)، هسا دو 1980 واحد (104 بلوک)، هسا سه 1977 (105 بلوک)، هسا 4 بالغ بر 1688 واحد (97 بلوک) و هسا پنج 1176 واحد (65 بلوک) است.

حدود 15 سال از آغاز ساخت بیش از 2 میلیون واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر می‌گذرد و حدود 250 هزار واحد آن تاکنون باقی مانده است، واحدهایی که مشکلاتی از جمله نداشتن زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، گاز و فاضلاب دارند، در این بین پروژه‌های هسا به‌واسطه بد‌عهدی پیمانکار در دو شهر جدید اطراف تهران یعنی پرند و هشتگرد همچنان نیمه‌تمام هستند، مانعی که سال‌هاست گریبان متقاضیان مسکن مهر گرفته است و افزایش چندین‌باره قیمت هم نتوانسته است گره کار را باز کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا