راه و شهرسازیمجله خبری

چرا مسکن مهر استان سمنان هنوز تکمیل نشده است؟

به گزارش ساختمان آنلاین:  طرح مسکن مهر که در دولت نهم مطرح شد؛ طرحی بود برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه؛ مردمی که به دلیل نداشتن توان اقتصادی بالا قادر به خرید مسکن و تهیه سرپناه برای خود نبودند و توانستند با تهیه آورده ای خانه دار شوند. این طرح عملیاتی شد و بسیاری از متقاضیان آن حالا در این واحدهای مسکونی با عنوان مسکن مهر با همه گرفتاری ها و مشکلات و مسائلش و نواقص و کمبودها و کاستی های زیرساختی ساکن شدند.

بعد از گذشت سالیان متمادی هنوز برخی متقاضیان و ثبت نام کنندگان در طرح مسکن مهر واحد مسکونی خود را دریافت نکرده‌اند. همچون این شهروند دامغانی که می‌گوید: در سال 93 در طرح مسکن مهر ثبت نام کردم بر اساس آنچه به ما قول داده بودند قرار بودند اردیبهشت ماه امسال واحدهای مسکونی یکی از شرکت های پیمانکاری در دامغان تکمیل و تحویل متقاضیان آن همچون من شود.

وی گفت: اردیبهشت ماه وعده مردادماه و مردادماه به ما وعده تحویل در مهرماه دادند؛ اما سال 1400 هم به پایان رسید و هنوز ما واحدمان را تحویل نگرفته‌ایم، مراجعه کرده‌ایم به شرکت گفته‌اند باید 200 میلیون تومان پرداخت کنید تا مراحل تکمیل و آماده سازی نهایی را انجام دهیم.

این شهروند دامغانی گفت: سؤال و خواسته ما از مسئولان امر رسیدگی به این موضوع و تعیین تکلیف وضعیت ما در مورد تحویل و تکمیل این واحدهای مسکونی است.

اما بر اساس اداره راه و شهرسازی دامغان می‌گوید: سه هزار و 700 واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در زمینی به مساحت 54 هکتار در دامغان احداث شده است.

چرا مسکن مهر به متقاضیان دامغانی تحویل داده نشده است؟

اما باید علت این تأخیر در انجام تعهدات و تحویل واحدهای مسکونی مسکن مهر به متقاضیان دامغانی چیست؟

سؤالی که رجبی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان اینگونه در مورد مشکلات مربوط به مالکان و ساکنان مسکن 350 واحدی دامغان پاسخ داد که: این پروژه در دو بخش مطرح می‌شود، بخش 156 واحدی دولتی و بخش 300 واحدی خودمالکی که به نظر می رسد شهروندی که بیان می کند باید 200 میلیون دیگر واریز کند مربوط به بخش واحدهای مسکونی خودمالکی است.

وی عنوان کرد: در بخش مسکن 156 واحدی دولتی کارفرما راه و شهرسازی است؛ از همین رو ما پیگیر مسائلش هستیم و تا شب عید امسال نیز متقاضیانی که تسویه حساب کنند؛ واحد خود را تحویل خواهد گرفت؛ کما اینکه تعداد زیادی نیز تحویل گرفته‌اند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: اما در بخش 300 واحدی خودمالکی از آنجا که زمین متعلق به یک شرکت پیمانکاری در دامغان است؛ بنابراین راه و شهرسازی هیچ‌گونه قراردادی با متقاضیان ندارد و رابطه کارفرمایی نیز با شرکت نداریم و باید گفت این پروژه همچون پروژه‌های شخصی‌ساز است و شرکت در قبال مردم مسئول است و راه و شهرسازی هیچ‌گونه مسئولیتی در این بخش ندارد.

رجبی افزود: متقاضیانی که نسبت به بدعهدی شرکت در تحویل به موقع واحدهای مسکونی گلایه و شکایتی دارند باید یا از طریق همان شرکت پیمانکاری و یا با مراجعه به دستگاه قضا مورد خود را پیگیری کنند تا هر چه زودتر به نتیجه برسند.

وی گفت: البته ما نیز پیگیر هستیم و در صورتی که در این راستا کاری از دستمان برآید در خدمت مردم و متقاضیان این واحدهای مسکونی هستیم.

به هر روی تأمین مسکن برای همه مردم جامعه ما امروز به مهم‌ترین دغدغه آن‌ها تبدیل شده است. دغدغه‌ای که همه به دنبال رفع آن هستند تا زیر یک سقف آرامش پیدا کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا