راه و شهرسازیمجله خبری

واحد‌های باقیمانده مسکن مهر تکمیل خواهند شد

به گزارش ساختمان آنلاین:  با پیگیری وزیر راه و شهرسازی و تاکید رئیس جمهور بر اتمام پروژه‌های مسکن مهر ، مسئله افزایش رقم تسهیلات بیش از ۲۰۰ هزار واحد‌های مسکونی باقی‌مانده پروژه مسکن‌مهر در قالب قرارداد متمم که در دومین جلسه شورای عالی مسکن تصویب شده بود، توسط شورای پول و اعتبار بانک مرکزی تایید و تحت عنوان اصلاحیه دستورالعمل پرداخت تسهیلات قانون جهش تولید و تامین مسکن به بانک‌های عامل ابلاغ شد.

بر مبنای جزئیات این اصلاحیه، اعطای تسهیلات به موجب قرارداد‌های متمم به طرح‌های نیمه تمام احداث مسکن که در سامانه ثبت و به تایید وزارت رسیده است، متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح و منابع مورد نیاز بابت اتمام پروژه‌های مزبور، تا سقف دستورالعمل مقرر با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار از سوی بانک عامل بلامانع است.

شمارش معکوس برای تکمیل ۲۰۰ هزار مسکن مهر باقی مانده

هم اکنون فقط ۲۱۸ هزار ۶۶۶ واحد مسکن‌مهر شهری در کشور باقی‌مانده و تکمیل نشده است که این آمار با اختساب مسکن‌مهر‌های روستایی تحویل نشده به نزدیک ۳۰۰ هزار واحد مسکونی می‌رسد.

بر این اساس، بخش زیادی از خانوار‌های صاحب پروژه‌های مسکن‌مهر که از سال ۱۳۹۲ انتظار صاحب‌خانه شدن را می‌کشیدند و تحت تاثیر عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم با سختی به منظور تحویل واحد مواجه شدند، می‌توانند با استفاده از تسهیلات موضوع قانون جهش تولید و تامین مسکن در سریع‌تر زمان صاحب‌خانه شوند.

دانشجو

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا