مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

فرماندار سمنان مامور پیگیری تخلیه خانه‌های ناایمن مسکن مهر شد

استاندار سمنان گفت: دستور وزیر کشور درباره تخلیه بلوک‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر توسط فرماندار شهرستان پیگیری شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، احمد وحیدی وزیر کشور روز یکشنبه شانزدهم مهر۱۴۰۲ در سومین نشست ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور، علاوه بر دستور تخلیه سریع واحدهای دارای مشکل فنی در شهرک مسکن مهر سمنان، از سازمان مدیریت بحران و معاونت عمرانی این وزارتخانه خواست تا به سرعت نسبت به پیگیری حقوقی و پاسخگوکردن سازندگان متخلف بخشی از مسکن مهر سمنان که فاقد ایمنی شناخته شده است، اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۳۳۶ خانوار در ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی ناایمن در مسکن مهر سمنان ساکن هستند که از این تعداد ۲۲ واحد تخلیه شد و دیگر ساکنان نیز در حال تخلیه هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: پرداخت سه میلیارد ریال قرض‌الحسنه به هر یک از ساکنان ۲۱ بلوک ناایمن مسکن مهر سمنان برای تخلیه و اجاره خانه در مکانی دیگر از جمله اقدامات برای ساماندهی این موضوع بوده است.

محمد حمیدی اضافه کرد: به هر یک از مالکان ۲۱ بلوک ناایمن مسکن مهر سمنان زمین ۲۰۰ متری با مجوز ساخت حداقل ۷۵ متر بنا با پرداخت پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کمک‌هزینه ساخت پرداخت می‌شود.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان شامگاه سه‌شنبه در نشست شورای مسکن استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: بانک‌های عامل استان به تعهدات خود در قبال پرداخت تسهیلات مسکن عمل و با جدیت این روند را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: نظارت بر بنگاه‌ها افرایش یابد و با متخلفان به شدت برخورد شود.

استاندار سمنان گفت: اولویت کار دولت تامین مسکن برای متقاضیان واجد شرایط است و بر همین اساس ضرورت دارد تمام دستگاه‌های متولی همکاری لازم برای تحقق این امر انجام دهند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا